English version
VEZETŐI ÖSSZEFOGLALÓ

5.1. AZ OPERATÍV PROGRAM VÉGREHAJTÁSA : MENEDZSMENT

5.2. MONITORING ÉS ÉRTÉKELÉS

5.3. PÉNZÜGYI IRÁNYÍTÁS ÉS ELLENŐRZÉS

5.4. INFORMÁCIÓ ÉS NYILVÁNOSSÁG BIZTOSÍTÁSA

5.5. HORIZONTÁLIS ELVEK ? KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG ÉS ESÉLYEGYENLŐSÉG

5.6. AZ ELEKTRONIKUS ADATKÖZLÉSRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK A BIZOTTSÁG ÉS A TAGÁLLAM KÖZÖTT

6. PÉNZÜGYI KERETEK

7. AZ ÉAOP PARTNERSÉGI EGYEZTETÉSE

8. AZ ÉAOP ÉRTÉKELÉSE

Az EAOP -hoz csatolt MELLÉKLETEK

VEZETŐI ÖSSZEFOGLALÓ | 5.1. AZ OPERATÍV PROGRAM VÉGREHAJTÁSA : MENEDZSMENT | 5.2. MONITORING ÉS ÉRTÉKELÉS | 5.3. PÉNZÜGYI IRÁNYÍTÁS ÉS ELLENŐRZÉS | 5.4. INFORMÁCIÓ ÉS NYILVÁNOSSÁG BIZTOSÍTÁSA | 5.5. HORIZONTÁLIS ELVEK ? KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG ÉS ESÉLYEGYENLŐSÉG | 5.6. AZ ELEKTRONIKUS ADATKÖZLÉSRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK A BIZOTTSÁG ÉS A TAGÁLLAM KÖZÖTT | 6. PÉNZÜGYI KERETEK | 7. AZ ÉAOP PARTNERSÉGI EGYEZTETÉSE | 8. AZ ÉAOP ÉRTÉKELÉSE | Az EAOP -hoz csatolt MELLÉKLETEK  

5.4. INFORMÁCIÓ ÉS NYILVÁNOSSÁG BIZTOSÍTÁSA

5.4.1. TÁJÉKOZTATÁSSAL ÉS NYILVÁNOSSÁGGAL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK

A hazai és közösségi jogszabályi követelmények figyelembevételével az NFÜ felel az ÚMFT és az operatív programok tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó feladatainak ellátásáért, különös tekintettel a következőkre:

  • A potenciális kedvezményezettek, gazdasági és szociális partnerek tájékoztatása a támogatások nyújtotta lehetőségekről. Ezen belül kiemelt szerepet kap a potenciális pályázók hatékony mozgósítása, a jól megalapozott projektgeneráló tevékenység és a pályázati lehetőségek megismertetése.
  • A közvélemény tájékoztatása arról a szerepről, amelyet az Európai Unió betölt a fejlesztések megvalósításában. Ennek során a kommunikáció az uniós társfinanszírozással megvalósuló tevékenységek eredményeinek bemutatására koncentrál.

A tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos tevékenységek megvalósítása, mind az intézményrendszer szereplői (NFÜ, közreműködő szervezetek), mind pedig a kedvezményezettek részéről kötelezettségekkel jár. Az ÚMFT egészére vonatkozó általános, illetve az operatív programokhoz kötődő általános kommunikációs tevékenységeket, partnerségi akciókat központi szinten szükséges megszervezni. A közreműködő szervezetek részt vesznek a támogatási lehetőségek megismertetéséhez kapcsolódó egyéb kommunikációs feladatok ellátásában (szakmai és információs napok, fórumok szervezése a programokról a potenciális pályázók számára, országos, regionális, megyei és kistérségi szinten), a kedvezményezettek kommunikációs tevékenységének támogatásában, valamint adatgyűjtést és adatszolgáltatást is végeznek.
A kedvezményezettek az NFÜ által kiadott arculati kézikönyv és útmutató alapján, kötelező jelleggel végzik saját projektjük megismertetését a lehető legszélesebb körben.
A tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos teendők megvalósítására vonatkozóan, a jogszabályi kötelezettségeknek megfelelően az NFÜ ÚMFT egészére vonatkozóan egységes kommunikációs stratégiát készít, amely meghatározza a vonatkozó intézkedések célját, üzenetét, végrehajtásuk stratégiáját, tartalmát, a megcélzott társadalmi és gazdasági csoportokat, az intézkedések hatékonyságát mérő értékelési kritériumokat, az intézkedések ajánlott költségvetését, azok várható időbeli ütemezését, valamint a megvalósításért felelős adminisztratív egységeket és azok kötelezettségeit. A kommunikációs terv a kommunikációs stratégia alapján készül évente. A közreműködő szervezet feladata a kezelésében lévő operatív programhoz és/vagy prioritások összességéhez kapcsolódó kommunikációs terv elkészítése és benyújtása az NFÜ-nek jóváhagyás céljából.

Főbb területek:

  • Támogatási lehetőségek megismertetése, pályázók hatékony mozgósítása, projektgenerálás
    A fejlesztési források sikeres és eredményes felhasználásához nélkülözhetetlen a lehetséges kedvezményezettek hatékony mozgósítása, a támogatási lehetőségek megismertetése. E területeken különösen aktív, hatékony és koncentrált, a jól behatárolható célcsoportokra (a potenciális kedvezményezettek körének különböző szegmenseire) fókuszáló kommunikációra van szükség.
  • A tárfinanszírozással megvalósuló fejlesztési programok eredményeinek bemutatása
    A megvalósult projektek bemutatása a strukturális alapok hazai felhasználásának sikerességét hirdeti, egy gyorsan és lendületesen fejlődő Magyarország képét tudatosítja a közvéleményben, az Európai Unió imázsát erősíti, valamint – a jó példa elvén – ösztönzőleg hat a potenciális pályázók körére.
  • Partnerség
    A partnerség elvének alkalmazásával kapcsolatos módszertani feladatok – partnerségi stratégia, partnerségi akciók, partnerségi beszámolók – ellátása a társadalmi egyeztetés kapcsán, a kiemelt partnerekkel történő kapcsolattartás és a partnerek szakmai együttműködésekbe történő bevonása, valamint a partnerség elvének alkalmazásával kapcsolatos stratégia és beszámolók elkészítése a magyar kormány és az Európai Bizottság részére, rendkívüli fontosságú.
  • Ügyfélszolgálat
    Kiemelt feladata az intézményrendszernek a lehetséges és már nyertes pályázókkal való kapcsolattartás. Ez az intézményrendszer szolgáltató jellegének erősítése, valamint az átláthatóság szempontjából hangsúlyos terület. Ennek megfelelően központi és helyi szinten is szükséges az ügyfél-tájékoztatási és információs feladat egységes rendszerben történő ellátása. Az egységes ügyfél-tájékoztatási rendszer fő elemei: internetes pályázó-tájékoztató felület, online és telefonos ügyfélszolgálat működtetése (Contact Center), a közreműködő szervezetek információs tevékenységének koordinálása, az információk áramlását koordináló belső információs rendszer kialakítása és működtetése.