English version
Adózás, helyi adók

Befektetés

Beruházás

Cégek, vállalkozások hírei

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyházak

Életmód

Érdekességek

Események

EU információk

EU pályázatok

Fiatalok

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Gyermek és ifjúsági ügyek

Helyi önkormányzat

Helytörténet

Információ

Ingatlan

Innen-onnan

Interjú

Internet / multimédia

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Karácsonyi ünnepségek

Karrier

Katasztrófavédelem

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Koncert

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közhivatalok

Közlekedés

Közműépítés

Kulturális programok

Labdarúgás

MIÉP

MSZP

Oktatás

Pályázatok

Pénzügyek

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendőrségi hírek

Sport / fittness / szabadidő

Szabadidő

Szakrendelések

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tűzijáték

Ünnepségek

Vízszolgáltatás


Egyből egyenlőbb – 1 százalékos kampány a civil szervezetek javára

Még odébb van, de azért már sokak fejében ott motoszkál a személyi jövedelemadó-bevallás készítésének gondolata. Azt nyilván mindenki tudja, hogy az adó egy százalékát fölajánlhatjuk valamely arra jogosult civil szervezet javára.


Statisztika szerint vannak, akik élnek ezzel a lehetőséggel és vannak, akik nem. Igaz, egy átlagos magyar dolgozó jóformán fillérek sorsáról dönthet, de mint tudjuk sok kicsi sokra megy.
Az elmúlt évek adatait nézegetve szembetűnik, hogy vannak olyan szervezetek, amelyek néhány ezer forintnak is örülnek, mások milliókat kapnak az 1 százalékos felajánlásokból. Ennek természetesen sok oka lehet, az mindenesetre tény, hogy az ismertség, s a célirányos propaganda hozzásegít a nagyobb bevételhez. Más kérdés, hogy önmagát reklámozni csak az tudja, aki ehhez kellő tőkével rendelkezik.


Dr. Göncz Kinga miniszter fővédnök
A civil lét alapja: források, hitelesség, ismertség, elismertség, bizalom, összefogás, nyilvánosság

 

 

 

A dr. Göncz Kinga miniszter fővédnöksége mellett tavaly harmadik alkalommal megtartott CivilKomP  konferencia folytatásaként az idén  is meghirdettek egy új konferenciát Az adományozás kultúrája Magyarországon címmel. A CivilKomP '05 ajánlása szerint civil szervezeteket nem csupán a reklámokban kell keresni, más fórumokat szükséges teremteni bemutatkozásukra, hogy egyenlőbb esélyekkel legyenek jelen az 1 százalékos kampányidőszakban.

 
Az öt hónapig tartó tudatformáló, népszerűsítő, kampány célja többek közt az ismeretterjesztés az 1 százalékos rendelkezés fontosságáról, segíteni minél több civil szervezet bemutatkozását, egyenlőbb esélyeket teremteni az öthónapos kampányidőszakban, növelni az adakozók számát (főként a munkáltatói és vállalkozói körben) és az odaítélt összeg nagyságát.


Terv szerint. január 13-án munkakonferencia előzi meg az országos rendezvénysorozatot Budapesten, a MÚOSZ Székházban.  Maga a  kampány országos konferenciával és közönségtalálkozóval kezdődik február 15-én szintén a fővárosban (várhatóan az Magyar Tudományos Akadémián). Február közepétől 5 hónapig az "egybolengyenlobb.hu" weboldalon mutatkoznak be az 1százalékos kampányokban érintett civil szervezetek. Ebben az időszakban szerte az országban úgynevezett 1%-os szemináriumokat tartanak arról, hogyan lehet hatékonyabb a civilek kampánya? Stratégiák, eszközök, amelyeket érdemes alkalmazni a három ismert adózási időszak során (január 31-e, február 15-e és május 20-a).


 

Publikálta
null
Alapítványok
Helyilap
Intézmények
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Új Magyarország Fejlesztési Terv - ÚMFT
Választókerület(ek)