Még odébb van, de azért már sokak fejében ott motoszkál a személyi jövedelemadó-bevallás készítésének gondolata. Azt nyilván mindenki tudja, hogy az adó egy százalékát fölajánlhatjuk valamely arra jogosult civil szervezet javára.
Statisztika szerint vannak, akik élnek ezzel a lehetőséggel és vannak, akik nem. Igaz, egy átlagos magyar dolgozó jóformán fillérek sorsáról dönthet, de mint tudjuk sok kicsi sokra megy. Az elmúlt évek adatait nézegetve szembetűnik, hogy vannak olyan szervezetek, amelyek néhány ezer forintnak is örülnek, mások milliókat kapnak az 1 százalékos felajánlásokból. Ennek természetesen sok oka lehet, az mindenesetre tény, hogy az ismertség, s a célirányos propaganda hozzásegít a nagyobb bevételhez. Más kérdés, hogy önmagát reklámozni csak az tudja, aki ehhez kellő tőkével rendelkezik.
Dr. Göncz Kinga miniszter fővédnök A civil lét alapja: források, hitelesség, ismertség, elismertség, bizalom, összefogás, nyilvánosság
A dr. Göncz Kinga miniszter fővédnöksége mellett tavaly harmadik alkalommal megtartott CivilKomP konferencia folytatásaként az idén is meghirdettek egy új konferenciát Az adományozás kultúrája Magyarországon címmel. A CivilKomP '05 ajánlása szerint civil szervezeteket nem csupán a reklámokban kell keresni, más fórumokat szükséges teremteni bemutatkozásukra, hogy egyenlőbb esélyekkel legyenek jelen az 1 százalékos kampányidőszakban.
Az öt hónapig tartó tudatformáló, népszerűsítő, kampány célja többek közt az ismeretterjesztés az 1 százalékos rendelkezés fontosságáról, segíteni minél több civil szervezet bemutatkozását, egyenlőbb esélyeket teremteni az öthónapos kampányidőszakban, növelni az adakozók számát (főként a munkáltatói és vállalkozói körben) és az odaítélt összeg nagyságát.
Terv szerint. január 13-án munkakonferencia előzi meg az országos rendezvénysorozatot Budapesten, a MÚOSZ Székházban. Maga a kampány országos konferenciával és közönségtalálkozóval kezdődik február 15-én szintén a fővárosban (várhatóan az Magyar Tudományos Akadémián). Február közepétől 5 hónapig az "egybolengyenlobb.hu" weboldalon mutatkoznak be az 1százalékos kampányokban érintett civil szervezetek. Ebben az időszakban szerte az országban úgynevezett 1%-os szemináriumokat tartanak arról, hogyan lehet hatékonyabb a civilek kampánya? Stratégiák, eszközök, amelyeket érdemes alkalmazni a három ismert adózási időszak során (január 31-e, február 15-e és május 20-a).
Publikálta null |
|
|
|
|
Alapítványok
Helyilap
Intézmények
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Új Magyarország Fejlesztési Terv - ÚMFT
Választókerület(ek)
|
|