English version
Adózás, helyi adók

Befektetés

Beruházás

Cégek, vállalkozások hírei

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyházak

Életmód

Érdekességek

Események

EU információk

EU pályázatok

Fiatalok

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Gyermek és ifjúsági ügyek

Helyi önkormányzat

Helytörténet

Információ

Ingatlan

Innen-onnan

Interjú

Internet / multimédia

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Karácsonyi ünnepségek

Karrier

Katasztrófavédelem

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Koncert

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közhivatalok

Közlekedés

Közműépítés

Kulturális programok

Labdarúgás

MIÉP

MSZP

Oktatás

Pályázatok

Pénzügyek

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendőrségi hírek

Sport / fittness / szabadidő

Szabadidő

Szakrendelések

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tűzijáték

Ünnepségek

Vízszolgáltatás


Kistérség és közoktatás

A rendszerváltást követően az új közigazgatási rendszer létrejöttével az addigi állami feladatok jelentős része – így a közoktatás is – a helyi önkormányzatok feladatkörébe került. Kezdetben minden település igyekezett egyedül megoldani kötelező közoktatási feladatát, döntő többségben saját intézménnyel. Néhány év után azonban nyilvánvalóvá vált, hogy igazi minőségi oktatás nem valósítható meg egyedül.


Hiszen nívós pedagógiai szakmai szolgáltatás (mint.az informálás, a külső mérés-értékelés) nélkül nem megoldható a pedagógusok szakmai fejlesztése.


 

A csengeri iskola

(a felvétel illusztráció)

 

Csaknem teljesen megszűnt, ezáltal esetlegessé vált a pedagógiai szakszolgálati munka – mint a. pályaorintáció vagy például a logopédiai szolgáltatás – munka, aminek egyre jobban érezték a hiányát a kistelepülések iskolái. Az önkormányzatok vezetői pedig magukra maradtak a szerteágazó tanügyigazgatási feladatokkal. A hiányok megszűntetésére alakultak meg az iskolaszövetségek, melyek a jelenlegi kistérségi társulások elődeinek tekinthetők.


Tavaly az Oktatási Minisztérium támogatásával országos program indult Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a kialakult iskolaszövetségi mintára.


Az országban száznál több közoktatási kistérségi társulás van Alapvető céljuk, hogy az Európai Unió követelményeinek megfelelően működhessenek, és a helyi önkormányzatok a közszolgáltatások fejlesztésére, a színvonal javítására többcélú társulást hozzanak létre.

 

Február 15-én ennek lehetőségeiről tartanak kibővített bázisintézmény-vezetői értekezletet a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Megyei Pedagógiai, Közművelődési és Képzési Intézete szervezésében Nyíregyházán. A tanácskozás célja az aktuális kistérségi feladatok kérdéseinek megvitatása valamint tájékoztatni a résztvevőket a megye közoktatási fejlesztési irányelveiről, egyeztetve a közoktatás és a bázisintézmények aktuális feladataival.


A a bázisintézmény-vezetők mellett  11 kistérségi társulás elnöke is hivatalos az értekezletre. A téma szakértőinek előadásában tájékoztató hangzik el a többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásáról, a megye közoktatási  és feladatellátási intézményhálózatának működtetéséről,  a  közoktatás aktuális feladataról valamint a bázisintézmények 2006-os tennivalóiról.

Publikálta
null
Alapítványok
Helyilap
Intézmények
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Új Magyarország Fejlesztési Terv - ÚMFT
Választókerület(ek)