Erősödő konkurenciaharc
Egyre-másra nyílnak Szombathelyen is az új áruházak, bevásárlóközpontok. A közelmúltban is több nagyáruház nyitotta meg kapuit a Stromfeld lakótelepen és az ipari park területén.
Mindent lehet mondani Szombathelyről, csak azt nem, hogy ellátatlan település lenne. Szinte nem akad olyan multinacionális kereskedelmi lánc, amelyik ne nyitott volna legalább egy üzletet a vasi megyeszékhelyen. Talán nem véletlenül, hiszen a nyolcvanezer lakos (néhány éve még 85 ezer volt) és a kitűnő földrajzi fekvés garancia lehet a gazdaságos működéshez. Igaz, ezzel padlóra is küldik a helyi kisvállalkozókat, kiskereskedőket.
A közelmúltban – mintegy karácsonyi ajándékként – több új áruház is nyitott a megyei jogú városban. Az eddig meglehetősen ellátatlan Stromfeld lakótelepen szinte egy időben épült a TTL lakberendezési áruház és a Lidl áruház, amely immáron a második Szombathelyen. A multik által közkedvelt ipari park területén pedig a Family Center és a Media Markt nyitott új, jelentős alapterületű üzletet, nem kis konkurenciát jelentve a szomszédos Praktikernek és Tesco Hipermarketnek. Sokan fel is vetik, hogyan él meg ennyi hasonló profilú áruház egymás mellett, hozzátéve, hogy még egyetlen ilyen sem zárt be. A városban a jövőben újabb kereskedelmi láncok betelepülés várható, mivel – elsősorban az ipari zóna környékén – a szabad területeket elsősorban kereskedelmi célra hirdetik.
Publikálta null |
|
|
|
|
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások
|
| |