Mondjuk meg őszintén, egyre inkább kidomborodik a Mikulás nap üzleti jellege Magyarországon is, pedig ezt a kedves kis „ünnepnapot” jó volna meghagyni a gyerekek örömére.
Márpedig úgy tűnik, a kicsik egyre inkább az üzleti világ játékszerei lesznek. A csokoládégyáraknak már régen az egyik legjobb befektetés Miklós napja, ma már azonban a kereskedelem, a szolgáltatás, de még a vendéglátás is meg akarja tölteni képzeletbeli Mikulása puttonyát.
A Mikulás-figurák számtalan szellemes és technikás válfajával - mozgó, beszélő, táncoló, falra mászó – csábítják a gyerekeket, s rajtuk keresztül természetesen a szülőket is. Melyik gyerek tudna ellenállni a kísértésnek, s melyik anyuka vagy apuka tudna ellenállni gyermeke kívánságának. Mindehhez társulnak azok a vállalkozó kedvű és tehetségű személyek, akik a tehetős szülőknek látványos Mikulás-showval állnak rendelkezésére – szánon, fogattal, beöltözve, kiöltözve, zenével és krampusszal -, ahogy dukál. Nem is kis adózatlan jövedelmet gyömöszölve a puttonyba. Ehhez pedig elengedhetetlen a különböző Mikulás-jelmezek, tartozékok gyártása is.
Az már szinte megszokott, hogy a vállalkozók minden alkalmat - nőnap, Valentin nap, húsvét, anyák napja, karácsony – megragadnak, hogy ajándékozásra buzdítsák a fogyasztókat, az viszont újdonságnak számít a számomra, hogy már Mikulásra – a gyerekek ünnepére – is mindent rá akarnak sózni az emberekre. A csúcs az a szombathelyi autókereskedés, amelyik Mikulás napon hosszabbított nyitva tartással csábít vásárlásra. Bizonyára úgy gondolják, hogy ma már sokan megengedhetik maguknak azt is, hogy öt-hat éves gyermeküket Mikulás-csomag helyett márkás gépkocsival ajándékozzák meg. Mit nekik a karácsony, a ballagás, a születésnap! Persze az ötlet kiagyalói arra is gondolhattak, hogy az apuka vagy anyuka a régi Mikulás ajándékokra gondolva önmagát lepi majd meg egy tütüvel.
Publikálta null |
|
|
|
|
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások
|
|