English version
Adózás, helyi adók

Balaton

Befektetés

Bemutatjuk

Beruházás

Biztosítás

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Események

EU információk

Falusi turizmus desztináció menedzsmenttel

Felhívás

Fiatalok

Fidesz

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi rendeletek

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Ingatlan

Ingatlanforgalmazás

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Kamarák

Karácsonyi ünnepségek

Katasztrófavédelem

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kosárlabda

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Kulturális programok

Labdarúgás

MDF

MSZP

Műsorok

Műszaki Tudományok

Nemzetiségi ügyek

Oktatás

Olimpia

Pályázatok

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Piackutatás

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szerencsejáték

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

Távközlés

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

TV, rádió

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vagyonvédelem

Vállalkozásfejlesztés

Vélemények

Vendéglátás


A kényelmes Volán
 

A tömegközlekedés biztosítása ugyanolyan szolgáltatás, mint a mentőké, a tűzoltóké, a rendőröké, vagy éppen az ügyletes orvosoké. Nem lehetne egyszerűen azért leállítani, hogy a dolgozók otthon tölthessék a szentestét vagy szilveszterezhessenek.

 

Nem tudom, más, hasonló nagyságú városban mi a szokás, az azonban biztos, hogy a Vasi Volán évek hosszú sora óta szenteste és szilveszter napján úgy dönt, kora délután lehúzza a rolót. Nem számít, hogy egy nyolcvanezer lakosú nagyvárosról, vagy egy tizenhatezer lakosú kisvárosról van szó. Könnyen megteheti, hiszen a szombathelyi villamos megszüntetése óta monopolhelyzetben van. Az emberek meg vagy ne közlekedjenek volános záróra után, vagy oldják meg a szállíttatásukat, ahogy tudják.


Hetvenkét éves szombathelyi ismerősöm szívesen töltené évek óta a szentestét valamelyik gyermekénél, de azok a város másik felén laknak. Az odajutást még csak meg tudná busszal oldani, de a visszajutáshoz legfeljebb taxit vehetne igénybe. (Azt mégsem lehet elvárni tőle, hogy zord téli időben, késő este kilométereket gyalogoljon.) A gyerekeknél nincs elég hely, hogy ott alhasson, taxira pedig – ha egyáltalán szenteste tudna egyet keríteni – kisnyugdíjas lévén nem jut pénze. Így aztán marad az otthoni egyedüllét. Pedig ha lenne legalább este nyolcig buszközlekedés, még időben haza is juthatna. Hány és hány idős, nyugdíjas embernek lehet ilyenkor hasonló problémája csupán azért, hogy minden volános dolgozó otthon tölthesse a szentestét. Pedig ez nem szociális kérdés, hanem kemény szolgáltatási kötelezettség. Lenne! Az pedig végképp érthetetlen, hogy szilveszter napján még előbb állnak le a buszok, mint karácsony előestéjén. Délután három óra még akkor is túl kora, ha a sofőrök  mind szilveszterezni akarnának. Nehogy azt mondják, hogy szilveszter napján délután három után mindenkinek otthon vagy éppen az esti buli helyszínén van a helye. Arról már nem beszélve, hogy éppen akkor lenne legjobban szükség tömegközeledési eszközre, amikor a koccintgatás miatt nemigen ülnek az emberek autóba.


Legalább a nagyvárosokban - így Szombathelyen is – a budapestihez hasonlóan biztosítani kellene december 24-én és december 31-én is a buszközlekedést. Szó sincs éjszakai járatokról, és arról sem, hogy valamennyi vonalon járjanak a járművek. Úgynevezett ügyeleti járatokat kellene rendszeresíteni kora délutántól este nyolcig vagy kilencig. Egy-két ilyen körjárattal – a belvárost is érintve - be lehetne járni a város forgalmasabb részeit. El tudom képzelni, hogy egy-egy gépkocsivezetőre így akár tizenöt-húszévente jutna egy karácsonyi vagy szilveszteri szolgálat. S még akkor is otthon megjöhetne a Jézuska, sőt szilveszterezhetnének is.      

 

Publikálta
null
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások