English version
Adózás, helyi adók

Balaton

Befektetés

Bemutatjuk

Beruházás

Biztosítás

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Események

EU információk

Falusi turizmus desztináció menedzsmenttel

Felhívás

Fiatalok

Fidesz

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi rendeletek

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Ingatlan

Ingatlanforgalmazás

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Kamarák

Karácsonyi ünnepségek

Katasztrófavédelem

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kosárlabda

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Kulturális programok

Labdarúgás

MDF

MSZP

Műsorok

Műszaki Tudományok

Nemzetiségi ügyek

Oktatás

Olimpia

Pályázatok

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Piackutatás

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szerencsejáték

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

Távközlés

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

TV, rádió

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vagyonvédelem

Vállalkozásfejlesztés

Vélemények

Vendéglátás


A buszon
 

No, nem a Filmmúzeumban futó népszerű angol filmsorozatról van szó, amelynek egyik epizódjában gondok akadtak a jegykezelő-géppel, de a szombathelyi eset hasonló, csak nem olyan nevetséges.

 

Szombathely belvárosában szálltam fel a Kámonba tartó helyijáratú csuklósra, s megpróbáltam a jegyemet a vezetőülés mögötti szerkezettel érvényesíteni. Délutáni csúcsforgalom lévén meglehetősen durcásan néztek rám a mögöttem várakozó felszállók, mi a csudát is szerencsétlenkedem ott. Pedig már jó pár jegyet sikerült a jegyérvényesítő készülékkel kezeltetnem, most azonban kudarcot vallottam. Igaz, ez a „csodamasina” nem éppen a megbízható működés mintapéldánya, de - ki tudja mi okból - ezekre cserélték a rendkívül egyszerűen és megbízhatóan működő korábbi jegylyukasztókat.


Szóval kínlódtam egy ideig, mígnem az egyik már korábban a buszon tartózkodott utas felvilágosított, hogy ez a masina ugyan nem működik. Nem az előttem lévő sofőr mondta, pedig biztosan már tudta. Lelkiismeretes – no és a büntetéstől tartó – utasként ekkor benyújtottam a jegyet a gépkocsivezető „kalitkájába”, s jeleztem neki, hogy a gép bizony nem bírt vele. (Ilyenkor az a szokás, hogy a pilóta betépi a jegyet.) Meglehetősen morcosan jött a válasz: „Nem érdekel ez engem!”, Nos  engemet sem érdekelt, hiszen így megmentettem egy 133 forint értékű buszjegyet. A kisördög azonban mocorgott bennem. Mi lesz , ha jön az ellenőr, s nincs kezelve a menetjegyem? Azt még csak elhiheti, hiszen meggyőződhet róla, hogy nem működött a masina, de vajon a buszvezető megerősíti-e, hogy nem volt hajlandó kezelni a jegyet. Marad-e még a buszon olyan utas, aki tudja bizonyítani állításomat. Ha nem, akkor bizony kezdődik a parttalan vita, bizonygatás. Szóval tanácsos lesz legközelebb két szavahihető tanú kíséretében utazgatnom. (Persze az is lehet, hogy ilyen esetben mindig az utasnak van igaza.)


Jól emlékszem arra, amikor az 1970-es évek elején először utaztam az egykori NDK-ba. Az Ikarus buszokon egy dob alakú, átlátszó, rendkívül egyszerű szerkezet szolgálta a jegykiadást. S, most tessék megkapaszkodni, a félautomata jegykiadó mindenféle pénzérmét elfogadva adta ki a menetjegyet, ha az összeg megfelelt a jegy árának. Ez is bizonyítja, hogy nem mindig az a jobb, a megbízhatóbb, ami korszerűnek mondott.     

 

Publikálta
null
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások