English version
Adózás, helyi adók

Balaton

Befektetés

Bemutatjuk

Beruházás

Biztosítás

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Események

EU információk

Falusi turizmus desztináció menedzsmenttel

Felhívás

Fiatalok

Fidesz

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi rendeletek

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Ingatlan

Ingatlanforgalmazás

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Kamarák

Karácsonyi ünnepségek

Katasztrófavédelem

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kosárlabda

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Kulturális programok

Labdarúgás

MDF

MSZP

Műsorok

Műszaki Tudományok

Nemzetiségi ügyek

Oktatás

Olimpia

Pályázatok

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Piackutatás

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szerencsejáték

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

Távközlés

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

TV, rádió

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vagyonvédelem

Vállalkozásfejlesztés

Vélemények

Vendéglátás


Kisvárosias közlekedés

Az ember azt gondolná, hogy egy nyolcvanezres városban lüktető, megfelelően rugalmas a közlekedés. Nos, talán így is lenne, ha nem lennének az autóbuszok, nem lenne annyi női vezető és úgynevezett „vasárnapi pilóta”, s jobb lenne a gépjárművezetők reakcióideje.

 

Szombathely nyolcvanezres lakosával magyarországi viszonylatban nagyvárosnak számít, így joggal gondolhatná az ember, hogy megfelelőn rugalmas, lüktető a belvárosi közlekedés. Nap, mint nap tapasztalható azonban, hogy nem így van. A kétsávos főút belső sávjában is döcögnek, araszolnak a gépjárművek, nem lehet a zöldhullám végére érni úgy, hogy valamelyik lámpánál közben ne kapjunk ismét pirosat. Amikor pedig zöldre vált a közlekedési lámpa, még mindig áll a sor, mert valaki éppen keresi a botváltót vagy a kuplungot.

 

Az autósok egyrészt kikényszerítik az egyre több zöldhullámot, ugyanakkor nem tudnak élni vele. S, hogy miért nem? Jaj annak, aki olyan sorba kerül, ahol egy vagy több autóbusz is halad. A szombathelyi buszok – csupán üzemanyag-takarékossági okból – maximum 30-40 kilométeres sebességgel haladnak zöldhullámban éppúgy, mint a városból ki- vagy bevezető forgalmas főútvonalakon. (Nem vagyok műszaki szakember, de kétlem, hogy sokat lehet spórolni ilyen alacsony sebesség mellett.) Ha még ehhez jön egy-két lassú jármű, már csak araszolni lehet. Egyre több a női vezető, akik – tisztelet a hölgyeknek – az indokoltnál is óvatosabban, körülményesebben vezetnek, sokszor már éppen a lassú haladásuk és kiszámíthatatlanságuk veszélyezteti a közlekedést. Ezekhez jönnek a kocák, az úgynevezett „vasárnapi vezetők”, akik nem tudnak mit kezdeni a belvárosi lüktető forgalommal, a jobbkéz-szabállyal vagy éppen a körforgalommal. A pilóták többségének pedig még a reakcióidejével is baj van, s bizony csaknem újból pirosra vált a lámpa a kereszteződésekben, amire el tudnak indulni, s eldöntik, hogy merre is akarnak haladni. Szóval legalább akkora baj van a közlekedőkkel, mint a közlekedés szervezésével.     
 

Publikálta
null
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások