Az egyik nagy áruházlánc hatalmas reklámkampányt indított azzal, hogy áfa-csökkentési akciót szervezett. No fene! – gondoltam, eszerint a külföldi tulajdonú áruházlánc dönt arról, mennyi is az áfa. Persze a többiek sem akarnak lemaradni, s ők is úgy tüntetik fel, mintha az áfa-csökkentéssel kegyet gyakorolnának a vásárlók felé.
Napjainkban, elüzletiesedett világunkban mindent igyekeznek reklámcélra felhasználni. Most éppen az áfa öt százalékos csökkentése van soron. A bevásárlóközpontok, nagyáruházak úgy tüntetik fel, mintha nem is központi döntés lett volna, hanem ők akarnának ezzel kedvezni a fogyasztóknak. (A naivabbak, kevésbé tájékozottabbak ezt be is veszik.) Megdöbbenve néztem egy nagy, külföldi tulajdonú áruházlánc reklámkampányát, amelynek keretében számtalan helyen hirdetik, hogy nagy áfa-csökkentési akció van náluk. No fene, ezek szerint az említett multicég döntötte el, Magyarországon mekkora legyen az éppen használatos felső áfa-kulcs. Úgy tűnik, mintha kegyet gyakoroltak volna a vásárlók felé az áfa öt százalékos csökkentésével. Ráadásul az áfa felső határértékét nem most februárban csökkentették, így még átlátszóbb a trükk. Egy másik, szintén külföldi tulajdonban lévő áruházlánc egységeiben is csupa piros minden. Ők is úgy adják elő, mintha nekik lenne köszönhető, hogy az áruféleségek nagy része olcsóbb lett. Azt hiszem, ezekben az esetekben nyugodtan lehet beszélni tisztességtelen reklámról és a vásárlók megtévesztéséről. Ami kötelező, az nem helyi kedvezmény a vásárlóknak. Kérdés, hogy tudatosan csinálják mindezt vagy tájékozatlanságból?
Publikálta null |
|
|
|
|
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások
|
|