A hazai viszonyokat ismerve nem volt nehéz jó jósnak lenni,
miszerint az 5 százalékos áfa-csökkentést hamar kompenzálják a vállalkozások.
Mármint azzal, hogy ennek megfelelően emelik az áraikat, így hamar eltűnik a
különbség. Különösen igaz ez az üzemanyagárra, amely ismét közelít a 300 forint
felé. Pedig éppen ennek elhárítására hozták előbbre az áfa-csökkentést.
Hiába a központi erőfeszítés, az áfa-csökkentés, ha a
vállalkozások azt áremelésekkel igyekeznek maguknak a megfelelő hasznot
kitermelni. Különösen igaz ez az üzemanyagárakra, amelyeknél már régen nem
érződik igazán az 5 százalék, az extraprofitra törekvő Mol gondoskodik róla,
hogy ismét közelítsenek a bűvös 300 forint felé. Igaz, ezt már két korábbi
írásomban meg is jósoltam. A szinte folyamatos benzináremelések hatására egy
mérsékelt forgalmú budai töltőállomáson (képünkön) két hete a 95-ös ára már
elérte a 280, a 98-as a 291 forintot. (Lehet, hogy azóta további emelkedést
lehet regisztrálni.) A szombathelyi benzinkutaknál is keményen tartja magát a
268-269, illetve 278-279 forintos benzinár, bár ez még jóval alatta van a
frekventált helyeken lévő töltőállomások árainál. Az érdekes, hogy már az
egykor kuriózumnak számító Tescos kutak sem igazán olcsók. Egyedül a Metro
(második képünkön) saját benzinkútjai jelentenek valódi konkurenciát a 95-ös
252 forintos árával, mely kártyára „csapoltatható”.
A szomszédos osztrák üzemanyagtöltő-állomásokon inkább
olcsóbb, mint drágább a benzin, holott a sógoroknál kétszer-háromszor többet
keresnek, mint nálunk. Éppen ma reggel jelentett be kisebb üzemanyag-drágulást
a szintén újsütetű EU-tag Szlovéniában a Muravidéki Magyar Rádió. S, most
tessék figyelni: kis déli szomszédunknál a nálunk 95-ösnek megfelelő üzemanyag
ára így sem éri el a literenkénti 240 forintot. No comment!
Publikálta null |
|
|
|
|
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások
|
|