English version
Adózás, helyi adók

Balaton

Befektetés

Bemutatjuk

Beruházás

Biztosítás

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Események

EU információk

Falusi turizmus desztináció menedzsmenttel

Felhívás

Fiatalok

Fidesz

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi rendeletek

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Ingatlan

Ingatlanforgalmazás

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Kamarák

Karácsonyi ünnepségek

Katasztrófavédelem

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kosárlabda

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Kulturális programok

Labdarúgás

MDF

MSZP

Műsorok

Műszaki Tudományok

Nemzetiségi ügyek

Oktatás

Olimpia

Pályázatok

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Piackutatás

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szerencsejáték

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

Távközlés

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

TV, rádió

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vagyonvédelem

Vállalkozásfejlesztés

Vélemények

Vendéglátás


Méregdrága magyarországi benzin

Amit nem volt nehéz megjósolni, a napokban bekövetkezett. A benzin ára – legalábbis a 98-asé - már átlépte a bűvösnek mondott 300 forintos határt. Nekünk is csak a határokon kell átlépni, hogy tapasztalhassuk, mennyire indokolatlanul magas a hazai benzinár.

 

A napokban hosszabb úton autózva tapasztalhattam, hogy amitől tavaly annyira féltünk, most bekövetkezett. Áfa-csökkentés ide vagy oda, a benzin ára – legalábbis a 98-asé – néhány hónapos folyamatos és tisztességtelen árdrágítással elérte a bűvösnek kikiáltott 300 forintos határt. (Nem a 95-ös árát kell alapul venni a csúcsárnál, mert 98-ast is sokan tankolnak.) Mi több, nem hogy elérte, túl is lépte. A forgalmas helyeken lévő Mol és egyéb kutaknál 305 forint is szerepelt az ártáblákon. Pedig a Mol valamikor egy-két forinttal az átlag alatt mérte az üzemanyagot. Hogy ezek után mi lesz az idegenforgalmi főszezonban, azt jobb el sem képzelni. S, ha mindehhez hozzávesszük az üzemanyagárak begyűrűzését, akkor tessék már mondani, mi lesz a prognosztizált idei inflációval, no és persze az autósokkal?

Nemrégen hallottam a szlovéniai magyar rádióban, hogy valamelyest emelkedett a benzin ára a szomszédos kis országban, ezzel együtt litere még mindig 240 forint körül van. Pedig Szlovénia nem olajtermelő nagyhatalom. A hazai „bezzegpolitikusok és –cégvezetők” által az árak tekintetében gyakran negatív példaként felhozott Ausztriában most olcsóbb a benzin, mint a legtöbb helyen nálunk, s nem éri el a 300 forintot. Azt fontos hozzá tenni, hogy odaát a átlagbérek kétszer, két és félszer magasabbak nálunk.

Ami pedig a Mol-t illeti, rendre mondvacsinált ürüggyel emeli az árakat, s úgy tűnik a lakosság vevő is az indokokra, mert a múlt év végi – a sajtót is maga mellett tudó - tiltakozó hullámmal ellentétben most csendes letargiával szemléli az üzemanyagárak elszabadulását. Pedig a háttérben minden bizonnyal a Mol extraprofitjának a megőrzése, sőt növelése ál

Publikálta
null
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások