English version
Adózás, helyi adók

Balaton

Befektetés

Bemutatjuk

Beruházás

Biztosítás

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Események

EU információk

Falusi turizmus desztináció menedzsmenttel

Felhívás

Fiatalok

Fidesz

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi rendeletek

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Ingatlan

Ingatlanforgalmazás

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Kamarák

Karácsonyi ünnepségek

Katasztrófavédelem

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kosárlabda

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Kulturális programok

Labdarúgás

MDF

MSZP

Műsorok

Műszaki Tudományok

Nemzetiségi ügyek

Oktatás

Olimpia

Pályázatok

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Piackutatás

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szerencsejáték

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

Távközlés

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

TV, rádió

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vagyonvédelem

Vállalkozásfejlesztés

Vélemények

Vendéglátás


Fordítva ülünk a lovon

Hasonló példákon felbuzdulva pünkösd után a szombathelyi önkormányzat is bevezeti az okmányirodában az előjegyzéses ügyfélfogadást. Azaz, a polgár nem akkor mehet ügyeit intézni, amikor ideje engedi, vagy éppen szüksége van rá, hanem akkor, amikor arra lehetőséget adnak.

 

Az okmányirodai rendszer bevezetése óta csak problémák vannak ezzel az ügyintézési móddal. Eleinte olyan hosszú sorok álltak reggelente a szombathelyi okmányirodánál is, amely az idősebb korosztálynak rossz emlékeket ébresztett arról a hiánygazdálkodási  időszakról, amikor már kora hajnalban sorba kellett állni a húsbolt előtt. A külföldiek csodálkozásáról már ne is beszéljünk. Aztán jött a sorszámadási módszer, ami ugyan gyorsította az ügyintézést, de nemigen csökkentette a várakozási időt, és az ügyintézők leterheltségét sem.
Persze mindez cseppet sem meglepő. Józanésszel ugyanis nehezen lehetett elképzelni, hogy ami egykor két-három helyre volt elosztva, az egy helyre koncentrálva, minimális ügyintézői apparátussal gyors és zökkenőmentes ügyintézést eredményez. Persze a rendszer kitalálóit és jóváhagyóit az cseppet sem érdekelte, hogy az ügyfeleknek mennyi gondot, esetleg anyagi veszteséget jelentett munkaidőben adott esetben többször is felkeresni az irodát. Ahogy mondani szokták, a kibicnek semmi sem drága. Most meg itt van az újabb korszakalkotó ötlet az előjegyzéses módszer bevezetése. Hasonló példákon felbuzdulva a szombathelyi önkormányzat is az előjegyzéses módszer mellett döntött, amit pünkösd után vezetnek be.  Ahogy oly sok más esetben, ezúttal is „fordítva ülünk a lovon”. Nem az ügyfél dönt arról, mikor van szüksége az ügyintézésre, mikor tud rá időt szakítani, hanem az okmányirodaiak, hogy mikor kegyeskednek fogadni. Hiába sürgős az ügy, hiába csak bizonyos napon van az elintézésére idő, akkor kell mennie a polgárnak, amire beütemezik. Az pedig már valóban nonszensz, hogy csak személyesen vagy interneten. Ha nincs internetünk, kétszer vehetünk ki szabadságot, kétszer csúsztathatunk. Mintha telefon is lenne a világon.     

Publikálta
null
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások