English version
Adózás, helyi adók

Balaton

Befektetés

Bemutatjuk

Beruházás

Biztosítás

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Események

EU információk

Falusi turizmus desztináció menedzsmenttel

Felhívás

Fiatalok

Fidesz

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi rendeletek

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Ingatlan

Ingatlanforgalmazás

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Kamarák

Karácsonyi ünnepségek

Katasztrófavédelem

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kosárlabda

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Kulturális programok

Labdarúgás

MDF

MSZP

Műsorok

Műszaki Tudományok

Nemzetiségi ügyek

Oktatás

Olimpia

Pályázatok

Párthírek

Pedagógia

Pénzügyek

Piackutatás

Politika, közélet

Portré

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szerencsejáték

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

Távközlés

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

TV, rádió

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vagyonvédelem

Vállalkozásfejlesztés

Vélemények

Vendéglátás


Harc huszonhárom kilométerért

Néhány hónappal ezelőtt még kormányfunkcionáriusok álltak ki a Körmend-Zalalövő vasútvonal megmentése, sőt felújítása mellett, most meg már a megszüntetés ellen kell harcolni. Nemrégen az érintett települések polgármesterei tartottak sajtótájékoztatót, tegnap pedig a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara székházában foglalkoztak a témával.

 

Mindkét összejövetelben a közös az volt, hogy a megszorító intézkedések maradjanak az ésszerűségi határokon belül, s ne megszüntessék, hanem újítsák fel a nagy múltra visszatekintő, közlekedésileg kulcsszerepet betöltő Körmend-Zalalövő vasútvonalat. Kovács Vince, a Vas Megyei Kereskedelemi és Iparkamara elnöke a kamara székházában tartott sajtótájékoztatón egyebek mellett hangoztatta, hogy a vasút tervezett átalakítása nem szolgálja a magyar gazdaság érdekét. A kamara minden ésszerű kezdeményezést támogat, ez azonban nem az. Az említett Körmend-Zalalövő vasútvonal megszüntetéséről nem készült megfelelő hatástanulmány, ráadásul jogilag nem is szárnyvonalról, hanem fővonalról van szó. 

Csehi József (képünkön) vetített képes szakmai tájékoztatójából kiderült, hogy az észak-déli folyosó Magyarországon vezet keresztül. Rajkán lép be és Csornán, Szombathelyen, Körmenden, Zalalövőn és Őriszentpéteren áthaladva jut el Szlovéniáig, majd a tengerig. A megszüntetésre ítélt vasútvonal az V. korridor szempontjából is fontos. A vasút fejlesztési elképzelései között csak a Szombathely-Szentgotthárd vonal szerepel nemzetközi vasúti kapcsolatként. A 23 kilométernyi Körmend-Zalalövő vonal a leggyengébb láncszemnek tűnik, amely azonban vasúti fővonalként van feltüntetve. Tény, hogy az 1906-ban átadott vasútvonal állapota meglehetősen elavult, igaz, némi felújítást már idén is végeztek a pályán. A legnagyobb problémát öt híd rendbehozatala okozza, márpedig ezt a vonalat teherközeledésre alkalmassá kellene tenni. Az első ütemben az alépítményt kellene felújítani új vonalvezetéssel. Az egész költség nem lenne több 10 milliárd forintnál. A második ütemben új felépítményre lenne szükség, aminek költsége szintén alig 10 milliárd forint.

Markó Péter, a Vas megyei közgyűlés elnöke elmondta, hogy a regionális tanács elnökeként kezdeményezésére végezték el a vasútvonallal kapcsolatos vizsgálatot. Próbálkozni lehetne a vonal működtetésével a GYSEV-vel is, amely várhatóan átveszi a Szombathely-Szentgotthárd vonal üzemeltetését. A felújításhoz hazai önerő alapján EU-s forrásokra lenne szükség. 

A körmendi vasútállomáson (képünkön) a napokban a két érintett város, Körmend és Zalalövő polgármestere tartott sajtótájékoztatót. Bebes István - aki országgyűlési képviselő is-, valamint Kozma János is kiállt a vasútvonal fenntartása, sőt felújítása mellett. Feltették a kérdést, hol vannak a nagy megmentők, mint dr. Márkus Imre és Kiss Péter, akik néhány hónapja még mellszélességgel álltak ki a Körmend-Zalalövő vasútvonal mellett. Bebes István azt is firtatta, hová lett az a 90 millió forint, amelyből csak néhány talpfát cseréltek ki és némileg javítgatták az elektronikát. Ha állítólag ennyi pénz beleöltek a vonalba, akkor most miért szüntetik meg? Az országgyűlési képviselő a parlament gazdasági bizottságának vizsgálatát kéri az ügyben. 

Publikálta
null
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások