Az idei rábapatyi Dr. Lupó napok slágere a Ferrari
tesztvezetés volt, amelyért a tehetősebbek szívesen nyitották meg bukszájukat.
Láthattunk Ferrarik mellett egyéb autócsodákat is az üzletkomplexum melletti
zöld területen.
Cipőket el lehet adni megfelelő körítéssel is. Ebben már
több éves tapasztalata van a rábapatyi Dr. Lupo cipőkereskedésnek, ahol tavasz
elején már hagyományosan színes programú napokat szerveznek. Idén is álltak és
be is népesültek a rendkívül olcsó cipőket is kínáló sátrak, sokan azonban az
egyéb kínálatért keresték fel a több mint tíz éves „cipőbirodalmat”. A hétvégén
ugyanis rendhagyó módon Ferrari tesztvezetéssel és luxusautó kiállítással is
várták az érdeklődőket. Volt is nagy gépjármű és gyalogos forgalom ott
jártunkkor, szombaton késő délután is Rábapaty határában.
- Hű apa, ilyent vezet a Schumi? – érdeklődött csillogó
szemekkel egy tizenéves kisfiú édesapától a tűző naptól még pirosabbnak látszó
Ferrarik között a luxusautó bemutató helyszínén.
- Nem egészen, de azért ezek sem semmik – válaszolt az
apuka, majd beültette fiacskáját az egyik kormánykerék mögé.
Sokan járták körbe a klasszikus Roys Roys-t, a hatalmas,
fehér Limusint, a fekete BMW-t, de a Maseratit és a tekintélyt parancsoló,
márkás terepjárókat is.
- Beülhetek? – kérdezte az amerikai országúti cirkálót felügyelő
idősebb férfitól egy középkorú nő.
- Parancsoljon – nyitotta a megszólított szélesebbre az
ajtót, a hölgy pedig láthatóan elmélyülten foglalt helyet a süppedő fekete
bőrülésben. A vezetőülés felöl kettő, a hátsó, elzárt részben vagy tíz volt
belőle, ahogy nyitott bárszekrény is a luxust volt hivatott bizonyítani.
Mint kiderült, nem a kiállított Ferrariknál lehetett
tesztvezetésre jelentkezni, hanem a főbejáratnál lévőknél. Mielőtt odaértünk,
megszemléltük a gyermekjátszótér mellett felállítotttablókép-sorozatot, amelyen a Lupo kereskedés létrejötte, az
korábbi Lupo napok történései, híresebb vendégei köszöntek vissza. A valóban
élmény dús környezetben főként a kisebb gyerekeket foglalta le a légvár, a
bohóc vagy a mini állatkert.
A főbejáratnál békésen pihent a két Ferrari tesztautó, a
coupe és a cabrio. Sokan csak sóhajtoztak, hiszen több tízezer forintba került
egy kisebb, illetve nagyobb távú kocsikázás. Ámulták és bámulták a
pilótaüléseket, a szuper műszerfalat, és az üvegborításon át látható kipufogórendszert.
- Volt már valaki próbavezetésen? – kérdeztük a fiatal,
természetesen Ferraris szerelésben lévő instruktort.
- Hogyne. Voltak, akik mertek vezetni, mások csak beültek
mellém az élmény kedvéért. Némileg meglepetés volt, hogy a legtöbb tesztvezetési
igény eddig pénteken délután volt, ideérkezésünk után.
- Melyik kocsit választották szívesebben?
- Nem meglepő, hogy elsősorban a cabriót – mutatott a
nyitott világmárkára.
Azt is megtudtuk, hogy a tesztvezetés a „sima” országúton
történik Hegyfalú irányába. A kisebb táv 6-8 kilométer, a nagyobb 15-18
kilométer, mindezt a pénztárca vastagságához igazították. A cabrio maximális
sebessége ugyan 360, de a legbátrabbak sem mertékforgalommentes útszakaszon 170 fölé nyomni a gázt. A 84-esen ez
életveszélyes is lehetett volna. Nem sokat kellett várni és egy fiatalemberrel
érkező szőke lány fizetett be egy körre. Megtörtént az indulás előtti rövid
tájékoztatás, majd a hölgy óvatosan elindult. Már amennyire óvatosan lehetett
indulni egy Ferrari cabrióval. Mondjuk úgy, óvatosan kilőtt. A külső
szemlélőnek az igazi élmény azonban az volt, amikor egy viszonylag szűk
országúton szlalomoztak a tűzpiros ”vadlóval” a kamionok, a 80-90-nel kocogó
Zsigulik, Skodák, Szuzikik és egyéb hétköznapi márkák között.