English version
Adózás, helyi adók

Állatbarát

Állatorvosok

Állattartás

Balaton

Belföld

Bemutatjuk

Beruházás

Borturisztika, borturizmus

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Elektronikus ügyintézés

Életmód

Érdekességek

Események

EU információk

Felhívás

Felmérések

Fiatalok

Foglalkozás egészségügy

Foglalkoztatás

Gasztronómia

Gyermek és ifjúsági ügyek

Gyermeknevelés

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Honvédség

Humán

Információ

Informatika

Informatika és távközlés

Ingatlan

Innen-onnan

Interjú

Internet / multimédia

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Karácsonyi ünnepségek

Katasztrófavédelem

KDNP

Képviselők hírei

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kosárlabda

Könyvismertető

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Közvélemény

Kulturális programok

Labdarúgás

Magyar foci

Moziműsor

MSZP

Műsorok

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Olimpia

Önkormányzati választás

Pályázatok

Pedagógia

Piackutatás

Politika, közélet

Portré

Rally

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sakk

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szerencsejáték

Szociálpolitika

Társadalom

T-Kisebbségek

Történelem

Tudomány

Tudományos hírek

Tudósítás

TV, rádió

Utazás

Ünnepségek

Vállalkozásfejlesztés

Vallás

Vélemények


WireLESS(Z) LAN- avagy gyors internet- lassú ügyintézés

Azon kedves olvasóknak- akik rendszeres böngészik írásaim- talán feltűnt, hogy több mint egy hete egyetlen cikket sem tettem fel a honlapra. Nem lettem hűtlen Önökhöz, mindössze ennyi időbe telik, amíg a felmerülő hibát elhárítja az internet kapcsolatot szolgáltató illetékes cég.

Íme a történet.

 

Manapság, amikor világunkra egyre inkább „rásüthető” a technokrata jelző, már szinte minden lebonyolítható pillanatokon- na, jó!- perceken belül. Különösen abban az esetben, ha rendelkezünk az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő… sőt, már- már nélkülözhetetlen szélessávú internet hozzáféréssel.
Hmmm… de létezik egy köztes megoldás is, amikor is a kapcsolat a VOLT- NINCS szindróma állapotába kerül.
Ez történt velem is, kérem tanulságképpen olvassák el az alábbi true storyt- azaz igaz történetet.

Július 30- án reggel a család tagjai szokás szerint megtekintették bejövő e- mail- jaikat, majd szabaddá tették a számítógépet- mondván:
- Apunak úgyis kell nemsokára, mert írni fogja a cikkeket!
Így is történt. Be szerettem volna lépni a lap szerkesztő- oldalára, ám szomorúan konstatáltam a tényt- már nem első alkalommal- megszűnt az internet kapcsolatom.
Tudni kell, hogy egy helyi cég által biztosított ún. Wireless LAN- rádiófrekvenciás hullámok segítségével megvalósított helyi hálózat-összeköttetés szolgáltatja számomra a világhálóra történő feljutást.
Vasárnap lévén, meg kellett, hogy várjam a hétfőt. A hét első munkanapján szóltam az illetékesnek, mi is a problémám. Délután egyikük kijött a helyszínre, a másik dolgozó a központból intézkedett.
Több hibaforrás átvizsgálása után sem követte siker meddő próbálkozásaikat, így abban maradtunk, hogy másnap folytatása következik.
Mondanom sem kell, hogy másnap sem, harmadnap sem érkeztek ki elhárítani a hibát. Felhívtam az ügyvezető igazgatót, aki ígéretet tett rá, hogy azonnal intézkedik, sőt a következő napon személyesen is kijön a helyszínre.
Sajnos, minden szó megragadt az „Ígéret földjén”. Tehették és tehetik, hiszen két éves hűség- nyilatkozatot írtam alá, ha felbontom, a hátralévő összeget vissza kell fizetnem. Ebben a patt- helyzetben nem tehettem mást- bár adrenalinom az égbe szökött, de vártam.
Természetesen kifogások voltak szép számmal, amit inkább nem is részletezek.
Az utolsó ígéret pénteken az volt, hogy hétfőn (aug. 7- én) jön vissza szabadságról a szakavatott dolgozó, majd ő…

S eljött a mai nap, a várva- várt hétfő. Ezúttal tartották a szavukat, a délelőtti órákban meg is érkeztek. Ismét átvizsgáltak mindent, végül egy ún. RESET- eléssel, újraindítással megoldódott a több mint egy hétig húzódó probléma.

Az egész történetben az a legelszomorítóbb, hogy ilyen dolog a XXI. században megtörténhet. Napokon át hitegethetik a kiszolgáltatott megrendelőt. Teszik mindezt egy olyan világban, amikor kedvezőbbnél- kedvezőbb paraméterekkel és árakkal bombázzák a lakosságot a különböző internet- szolgáltató cégek, amikor soha nem látott konkurencia- harc folyik  a technika szövevényes piacán.
Így nem megtartják, hanem inkább elijesztik és bizalmukban megrendítik a lakosságot.
Nem örülök a történteknek, hiszen újságíró lévén kötelezettségeim vannak intézmények, olvasók és nem utolsósorban a saját lelkiismeretem irányába is.
Magyarázkodnom kellett, pedig nem én voltam a vétkes.
Arról nem is szólva, hogy számtalan cikk elveszítette hírértékét, ugyanis a Helyi Lapok órára, de legalábbis napra pontos, friss hírekkel várja a kedves olvasóit!

 

A történetnek itt a vége, bizakodóan tekintek a jövőbe, hogy hasonló eset nem fog  megtörténni sem velem, sem Önökkel...

Publikálta
null