A vasúttársaság feloldotta az éjszaka folyamán bevezetett biztonsági sebességkorlátozást. Hajnali öt óráig a dunántúli villanymozdonnyal közlekedő vonatok csak 60 km/órás sebességgel közlekedhettek, ami késéseket okozott. Kunszentmiklós-Tass és Szabadszállás között még vonatpótló buszok szállítják az utasokat a felső-vezeték helyreállításáig. Jelenleg nagyobb késés nincs a vasútvonalakon.
A MÁV a biztonság érdekében a Dunántúlon, csütörtök estétől – azokon a vasútvonalakon, ahol felső-vezeték van – 60 km/órás sebességkorlátozást rendelt el. A szél mérséklődése miatt ezt a korlátozást 5:00 órától feloldották. A vonatok immár zavartalanul közlekedhetnek.
Csütörtök este 23 óra 30 perckor Bösztör és Szabadszállás között tehervonatra szakadt a felső-vezeték, aminek következtében a mozdony áramszedője is leszakadt és a vonatszerelvény egyik vagonja kigyulladt. A tűzoltók oltották el a tüzet, a vasúti szakemberek dolgoznak a megrongálódott vezetékrendszer helyreállításán. Az utasokat délelőtt 10 óráig vonatpótló autóbuszok szállították Kunszentmiklós-Tass és Szabadszállás között. A Belgrád nemzetközi vonat kerülő útirányon át Budapest Ferencváros – Cegléd – Kiskunfélegyháza érintésével közlekedett.
A Dombóvár és Sásd közötti szakaszon hajnali fél négykor egy fa dőlt az elektromos vezetékre, emiatt a vonatokat dízelmozdonyok továbbítják, kisebb késésekre számítani lehet. A helyreállításon itt is dolgoznak.
Továbbra is készenlétben állnak azok a munkatársak, akik a helyreállításban dolgoznak, továbbá a dízelmozdonyok is rendelkezésre állnak arra az esetre, ha üzemzavar esetén a villanymozdonyok nem tudnák továbbítani a vonatokat. A felső-vezetékrendszert felügyelő munkatársak folyamatos szolgálatban ügyelik az elektromos rendszereket, akár egy kisebb üzemzavar esetén is megteszik a megfelelő intézkedéseket.
Budapest, 2007. január 19.
MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság (kiadta: Kavalecz Imre szóvivő)
|