A Budapest–Győr vasútvonalon, a kedd esti baleset helyszínén folyamatosan dolgoznak a helyreállításon. Ennek eredményeként várhatóan délután négy órakor megindulhat a vasúti közlekedés, egyelőre csak az egyik vágányon. A személyvonatok utasait Almásfüzítő és Komárom között továbbra is vonatpótló autóbuszok szállítják majd. A belföldi és a nemzetközi gyors, InterCity, illetve EuroCity vonatoknak azonban már nem kell kerülő útvonalon közlekedniük. A Bécs–Tatabánya közötti EUREGIO-s vonatok csak Komáromig közlekednek és onnan is indulnak. Késésekre még számítani kell.
A vasúti pályában keletkezett kár összege 24 millió forint. Az egyik vágányon mintegy 120 méter hosszban új sínpárt kell építeni, s helyre kell állítani – 300 méter hosszban – a leszakadt felső-vezetéket is. A végleges helyreállítás folytatódik, várhatóan csütörtök hajnali üzemkezdettől mindkét pályán közlekedhetnek a vonatok.
A baleset körülményeinek vizsgálata tart, de az már ismeretes, hogy a baleset ideje alatt – hálózati áramellátási zavar miatt – nem működött üzemszerűen a vasúti jelző- és biztosítóberendezés. Nagy valószínűséggel emberi mulasztás is történt – a további vizsgálat deríti majd ki a részleteket. A balesetben a mozdonyvezető meghalt. A MÁV saját halottjának tekinti az 53 éves, győri mozdonyvezetőt. A pályaudvarokon mindenütt fekete lobogót helyezett el a vasúttársaság. A MÁV vezérigazgatója és elnöke részvéttáviratot küldött a hozzátartozóknak, egyúttal 200 ezer forint gyorssegély kiutalására is intézkedett.
A vasúttársaság ismeretei szerint az utasok közül összesen nyolcan könnyebben megsérültek. A mentők négy sebesültet szállítottak a komáromi Selye János Kórházba.
Budapest, 2007. február 7.
MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság (Kavalecz Imre szóvivő)
|