MAGYARORSZÁGON IS ELINDUL A HOPENHAGEN KAMPÁNY A KLÍMAVÉDELEMÉRT
November végén Magyarországon is elindul a Hopenhagen kampány, amely
-a lakosság és a vállalatok
bevonásával – a koppenhágai klímacsúcs döntéshozóit kívánja rávenni az új
klímaegyezmény elfogadására. A Hopenhagen kampány kommunikációs stratégiáját és
kreatív anyagait az Ogilvy Csoport készítette, amelynek budapesti irodája a
dániai esemény apropóján, a Hill&Knowlton ügynökséggel stratégiai
szövetségre lépve, elindítja az OgilvyEarth divíziót.
Stratégiai
szövetségre lépett az Ogilvy és a Hill&Knowlton
A „Hope” és „Copenhagen” szavak összevonásából
alkotott Hopenhagen mozgalmat az ENSZ, az International Advertising Association
és a világ vezető kommunikációs ügynökségei indították azzal a céllal, hogy
minél többen - magánemberek civil szervezetek és cégek - felhívják a
döntéshozók figyelmét annak fontosságára, hogy olyan megállapodásra jussanak a decemberi,
Koppenhágában rendezett klíma-csúcson, amely alkalmas az éghajlatváltozás megfékezésére.
Az ENSZ univerzális éghajlat-változási keretegyezménye
1992-ben született meg, erre épült a kiotói jegyzőkönyv, amely 2012-ig
fogalmazta meg a legfontosabb lépéseket a klímavédelem érdekében. Ma már
tudjuk, hogy a kiotói vállalások nem elegendőek a természeti katasztrófa
elkerülésére, és szükség van egy olyan ENSZ megállapodásra, mely legalább
2020-ig kijelöli a célokat és feladatokat, és amely kezelni tudja az
éghajlatváltozást kiváltó emberi okokat és a klímaváltozás hatásait. A 2009. december
7. és 18. között megrendezendő értekezleten 192 nemzet delegációja vesz részt,
és az itt elfogadott megegyezés 2012-ben, a kiotói jegyzőkönyv hatályának
lejártakor lép életbe.
A Hopenhagen kampányban – amely mögé felsorakoztak
vezető multinacionális vállalatok és a nemzetközi média is – minden ember
aktívan hallathatja hangját a klímaváltozással kapcsolatosan, s a hozzászólások
a mozgalom weboldalán a hopenhagen.org-on
keresztül eljutnak a világ vezetőihez és a konferenciára delegált szakértőkhöz
is. A cél, hogy minél nagyobb legyen a pozitív nyomás, amely arra készteti az
ENSZ-konferencia résztvevőit, hogy megkössék a globális megállapodást.
Lakatos Zsófia, a Hill&Knowlton ügyvezetője
szerint: „Rég nem az a kérdés, hogy a
Föld túléli-e a klímaváltozást, mert a bolygó maga fennmarad, de az emberiség
nem biztosan. Ideje, hogy a világ vezetői felismerjék, hogy saját túlélésünk a
tét, és nincs több vesztegetnivaló időnk. A Hopenhagen kampány több millió
ember együttes kiáltása a döntéshozók felé, amelyet - hatalmas felelősségének okán
– a kommunikációs szakma juttat el hozzájuk. Büszke vagyok rá, hogy a
Hill&Knowlton, mint a koppenhágai klímacsúcs média szponzora, hozzájárulhat
a mozgalom sikeréhez.
A Hopenhagen kampányhoz kapcsolódva jelentette be a
budapesti Ogilvy Csoport, hogy – a stratégiai partner Hill&Knowlton
ügynökséggel karöltve - Magyarországon is elindítja az OgilvyEarth divíziót,
amely a vállalati felelősségvállalást és a fenntartható fejlődés iránti
elkötelezettséget kapcsolja össze a sikeres márkaépítéssel.
Az új divízió indulásával kapcsolatban Pető-Dickinson
Andrea, az Ogilvy Csoport ügyvezetője elmondta: „Az OgilvyEarth olyan márkák kommunikációs tevékenységét támogatja, amelyek
elkötelezettek a fenntarthatóság, a fenntartható működés iránt. Ügyfeleink olyan
vállalatok, amelyek már rájöttek arra, hogy a fenntarthatóság nem egy elvont
fogalom, hanem egy olyan üzletvezetési szemlélet és gyakorlat, amely az
egyértelműen pozitív eredmények mellett versenyelőnyt biztosít és egyben a hosszú
távú sikeres márkaépítés egyik legfontosabb alapfeltétele.”
Hírforrás: Szalay Bea tanácsadó- Hill and Knowlton Hungary Ltd.