Nagy sikerrel zárult az „Együtt az óvodákért!” program
Budapest,
2010. január 27. – A mai napon ünnepélyes keretek között adta
át a Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatója, valamint a kampány nagykövete,
Csisztu Zsuzsa a hat nyertes óvoda képviselőjének az egyenként 600 000
forint értékű támogatásról szóló utalványt. Az eseménynek az Állatkert
Játszóház adott otthont. Az „Együtt az óvodákért!” elnevezésű kampányát 2009.
szeptember 1. és december 30. között hirdette meg a vállalat a 60 éves
jubileuma alkalmából. Az akció legfőbb célja a nehéz helyzetben lévő óvodák
megsegítése, azon belül is az óvodapedagógusok képességfejlesztő munkájának
támogatása, közvetett módon pedig a 3-6 éves korosztály harmonikus,
testi-lelki-szellemi fejlődésének elősegítése – a fogyasztók bevonásával.
Társadalmi összefogásra ösztönözte
fogyasztóit a Tchibo
Napjainkban Magyarországon mintegy félmillió
óvodáskorú gyermek él, azonban több tízezerre tehető azok száma, akik olyan
intézményekbe járnak, ahol a megfelelő készség-és képességfejlesztő eszközök
hiányával küszködnek. A legfiatalabb generáció kiegyensúlyozott szocializálódásának
pedig az egyik legfontosabb előfeltétele, hogy megfelelő eszközök, mint például
a játékok révén felfedezhesse és megismerhesse az őt körülvevő világot és annak
működését.
A Tchibo Budapest Kft. társadalmi
szerepvállalása keretében hirdette meg az „Együtt az óvodákért!” elnevezésű
kampányát, mely révén a rászoruló óvodák pedagógiai munkájának színvonalasabbá
tételéhez és a jobb körülmények megteremtéséhez kívánt hozzájárulni. Az akció
az első pillanattól kezdve lelkes fogadtatásra talált a fogyasztók körében,
hiszen számos vásárló egyben érintett is. A kampánnyal egy időben indult el a www.egyuttazovodakert.hu weboldal
is, ahol az érdeklődők nem csupán mindazon óvodákat találhatták meg, amelyekre
a kampány során szavazhattak, hanem számos érdekes és hasznos olvasnivalót és tanácsot is az
óvodaválasztásról és gyereknevelésről, továbbá kérdéseket tehettek fel az
óvodapedagógus szakértőnek is.
A társadalmi összefogást ösztönző akció
keretében hat óvodát támogat 600 000 forinttal a Tchibo, melyhez a kávé-kedvelők
nem csupán vásárlásukkal, hanem értékes szavazataikkal is hozzájárulhattak. A
negyedéves, promócióval egybekötött kampány keretében több mint 70.000
vonalkódot küldtek be a vásárlók az ország valamennyi pontjáról, megjelölve az
általuk favorizált intézményt. A kampány országos jellegét mutatja, hogy
hazánkban található valamennyi óvodára érkezett szavazat. A Tchibo öt óvodát –
melyek a Sajószentpéteri Központi Napközi Otthonos Óvoda, a jászboldogházai Alsó-Jászsági
Óvodai, Iskolai és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Mesevár Óvoda
tagintézménye, az oroszlányi Borbála-telepi Óvoda, a Pécsváradi Német
Nemzetiségi Óvoda, valamint a kétsopronyi Szent István Katolikus Óvoda és
Általános Iskola – sorsolás alapján választott ki, a hatodikat a vásárlók összesített
szavazatai alapján. A legtöbb szavazatot a Táp-Pázmándfalu-Nyalka
Közoktatási Intézményi Társulás Nyalkai Óvodája gyűjtötte össze, így e
hat óvoda az elnyert támogatás összegét a gyermekek képességfejlesztését
szolgáló eszközök vásárlására, valamint a helyi óvodai program támogatására
használhatják fel.
„Nyalka község lakossága mindösszesen 450
fő, ezért az óvodánk vegyes, egycsoportos. Jelenleg 30 fölötti a létszám,
köszönhetően a közeli településekről bejáró gyermekeknek. Az önkormányzat
felújítási programja keretében számos fejlesztés hamarosan megvalósul, azonban
a Tchibo támogatása révén többek között egy modern és szabványos étkező-ebédlő
helyiséget tudunk kialakítani, aminek a gyermekek nevében is előre örülök.
Szívből köszönöm Komondi Erikának, a lelkes anyukának a hittel teli ösztönzést,
a fáradhatatlanságot és szervezést, mely révén nem sikerülhetett volna nyernünk!”
– nyilatkozta Viszló Lászlóné, a Táp-Pázmándfalu-Nyalka
Közoktatási Intézményi Társulás Nyalkai Óvodájának vezetője.
„A Tchibo nemzetközi vállalatként felismerte, hogy a környezetért,
illetve a környezetéért, szűkebb értelemben a társadalmi hatásokért is
felelősséggel tartozik, ezért kiemelt hangsúlyt fektet globálisan és lokálisan
is e témák kezelésére. Az „Együtt az óvodákért!” program meghirdetésével a
Tchibo magyarországi leányvállalata nem csupán a cégfilozófiát követte, hanem
fogyasztói bevonásával törekedett az őket – esetleg személyesen is – érintő problémák
megoldására. Őszintén örülök, hogy a kampányunk ekkora sikert aratott, és bízom
benne, hogy a vásárlóink a program lezárását követően is örömmel választják a
termékeinket!” – nyilatkozta Andrzej Jackiewicz, a Tchibo Budapest Kft.
ügyvezetője.
Hírforrás és fotó: Tóth Beáta senior account- Hill and Knowlton Hungary Ltd.