A
mentők munkáját támogató országos kampány, a „Segíts okosan!”idén január 28. és március 17. között
került meghirdetésre. A program legfőbb célja, hogy a hazai utakon futó
mentőautók mindegyikét defibrillátorral lássa el, illetve bővítse az emberek
életmentéssel kapcsolatos ismereteit. E célok megvalósulása érdekében a „Segíts okosan!” program roadshow-ja
az ország 60 pontjára látogat el, ebből öt kiemelt helyszínen a Tesco áruházak
adnak otthont a programnak. A legutóbbi, kiemelt helyszínen, Budaörsön életmentő
bemutatókkal, kiállítással és tanácsadással egybekötött egész napos programok
várták az érdeklődőket.
A
szakemberek a beharangozott programoktól eltérően, élesben is tanúbizonyságot
tettek felkészültségükről, amikor egy idős, cukorbeteg férfi hirtelen rosszul
lett a helyszínen.
A budaörsi Tesco áruházban egy
cukorbeteg férfit láttak el a szakemberek
„A
„Segíts okosan!” kampány harmadik kiemelt helyszínén, a budaörsi hipermarketben
a délelőtt folyamán vásárlók hívták fel a mentők figyelmét egy idős, zavartan
viselkedő férfira. A helyszínen lévő, a kampányt népszerűsítő mentődolgozók
azonnal a segítségére siettek, és megkezdték az ellátását a mentők kiérkezéséig.
Később kiderült az idős férfi cukorbeteg, leesett a vércukra, melyet a mentők a
helyszínen rövid idő alatt helyrehoztak, így kórházba szállításra nem volt
szükség.” – mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) kommunikációs
és PR igazgatója az esettel kapcsolatban.
A
„Segíts okosan!” program további részletei, az akcióban meghirdetett termékek
listája, a mentőállomások versenye, illetve a roadshow időpontjai és helyszínei
a www.segitsokosan.hu weboldalon találhatóak.
Hírforrás: Kovács Margit consultant- Hill and Knowlton Hungary Ltd.