Budapest, 2011. február 9. –
Példa nélküli dinamikus növekedéssel nyitott az Unilever Segíts okosan! programjának
Facebook oldala, amelyet 19 óra alatt 25 ezer ember lájkolt. A támogatók a
lájkokkal és az oldalon található játék kitöltésével az Országos Mentőszolgálat
számára gyűjtenek adományokat, személyenként 50+50 forintot.
Magyarországon
24 percenként meghal egy ember hirtelen szívmegállás miatt, pedig azonnali
segítségnyújtással naponta akár több tucat életet is meg lehetne menteni.
Magyarországon azonban hiányosak az emberek életmentési ismeretei és még mindig
nincs minden mentőautóban defibrillátor, amelynek használata bizonyos esetekben
sokszorosára növeli a túlélés esélyét.
Az
Unilever Segíts okosan! programjának célja az életmentési ismeretek terjesztése
és az Országos Mentőszolgálat támogatása. A program egyik pillére a Mentőállomások
versenye, amelynek során a vállalat 2 millió forinttal támogat nyolc
mentőállomást. A támogatás összegét a Segíts okosan! program a Facebook-on
„gyűjti össze”, ahol a követők egy lájkkal 50 forinttal járulhatnak hozzá
virtuálisan a 2 millió forinthoz. Az oldalhoz csatlakozók egy rövid játék
kitöltésével további 50 forintot adományozhatnak, az online kvíz kitöltésével
pedig életmentési ismereteiket bővíthetik és „Életmentő igazolványt”
szerezhetnek.
A Segíts okosan! program még el sem indult, ezért a
szervezőket is meglepte a hatalmas támogatottság a Facebook-on. Az oldal az
első poszt utáni 19 órában 25.000 támogatót szerzett és ez a szám azóta
percenként huszonöttel nő. Így a Segíts okosan! az első nap végére bekerül a
Facebook oldalak Top 10-es listájába.
„Óriási öröm számunkra, hogy ilyen sokan támogatják a mentőket,
és tartják fontosnak a bajtársaim munkájának elismerését és segítését.
Holnaptól lehet szavazni arra is, hogy mely mentőállomások kapják meg az
adományt. Nagyon hálás vagyok mind az Unilevernek, mind a Facebook közösségnek
azért, hogy támogatja munkánkat, ez nekünk mentőknek nagyon sokat jelent.”
– mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
A Segíts okosan! Facebook oldalát a ReVision
fejlesztette és a Hill&Knowlton kezeli. A program hivatalosan 2010. február
10-én indul. További információ: www.segitsokosan.hu. Hírforrás: Kovács Margit Consultant- Hill and Knowlton Hungary Ltd.
|