Budapest, 2011. 02. 10. – Magyarországon óránként
három ember hal meg hirtelen szívmegállás miatt, pedig azonnali
segítségnyújtással naponta akár több tucat életet is meg lehetne menteniAz Unilever Segíts okosan! programja március végéig ismét – a tavalyi céloknak megfelelően – folytatja az
életmentési ismeretek széleskörű terjesztését és az Országos Mentőszolgálat
munkájának támogatását.
Az idei évben Jaksity Kata, Farkasházi Réka,
Kozmann György, Kovács Kokó István, Katus Attila, Vince Ottó és a Back to Black
zenekar a program égisze alatt mindent megtesznek majd azért, hogy minél több
emberrel megismertessék az azonnali segítségnyújtás alapvető technikáit, és
végre minden mentőautóban legyen defibrillátor.
2011-ben ismét folytatódik az Unilever
Magyarország Kft. „Segíts okosan!” programja, amelynek keretében az Országos
Mentőszolgálat munkáját a hirtelen szívmegállások esetében is alkalmazandó
életmentési ismeretek népszerűsítése mellett jelentős összegű adománnyal
támogatják.
Az idei „Segíts okosan!” országos program 2011. február 10-én indul és
2011. március 31-én zárul. A vásárlók az Unilever Magyarország Kft. által
forgalmazott, az akcióban résztvevő 17 márkatermék megvásárlásával ismét
termékenként 1 Ft-tal járulhatnak hozzá a „Segíts okosan!” kezdeményezés
jótékony céljainak megvalósulásához, azaz további defibrillátor-készülékek
megvételéhez.
A kampány előző két évében az Unilever a
vásárlók segítségével összesen 86 millió
forint adományt gyűjtött az OMSZ részére, hogy a Mentőszolgálat
defibrillátor készülékeket vásárolhasson mentőautóiba. A 2011-es program egyik
célja, hogy idén már ne legyen Magyarországon olyan mentőautó, amelyben nincs
defibrillátor, másik kiemelt célja pedig, hogy tovább bővüljenek az emberek
életmentési ismeretei.
„A „Segíts okosan!” program célja sokoldalú, hiszen a szervező egyfelől az
Országos Mentőszolgálatot támogatja, másfelől pedig felhívja az emberek
figyelmét arra, hogy ők maguk is kerülhetnek bármikor vészhelyzetbe, akár úgy,
hogy az ő segítségnyújtásukra van szükség, akár úgy, hogy ők szorulnak
segítségre. A kampány során összegyűlt pénzből defibrillátorokat tudunk
vásárolni, így reményeink szerint a hazai utakon futó mentőautók mindegyikét
felszerelhetjük életmentő defibrillátor készülékkel. Komoly és jelentős
segítség ez nemcsak a mentők, de az egész társadalom számára” – mondta
el a programról Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és pr
igazgatója.
Ebben az évben több híresség is csatlakozott a programhoz, akik fontosnak tartják a
hirtelen szívmegállás okozta hirtelen halálesetek megelőzését, és segíteni
kívánnak az alapvető életmentési ismeretek elterjesztésében részben azért, mert
közülük többen is érintettek a témában.
"Furcsa az élet. Észrevétlenül szívedbe férkőznek emberek, Sportolók,
színészek, barátok. Nem gondolsz rájuk minden nap, mégis olyan jó, hogy vannak.
Néha hallasz róluk, látod őket a képernyőn, olvasol róluk az újságban. De ha
elmennek, rájössz kik is voltak valójában: értékes részei az életednek. Ilyen
volt Kolonics Gyuri is. Most hogy nincs, most nagyon hiányzik” – mondta el
Kovács Kokó István.
Jaksity Kata, Farkasházi Réka, Kozmann
György, Kovács Kokó István, Katus Attila, Vince Ottó és a Back to Black zenekar
Győrfi Pál segítségével a program nyitó sajtótájékoztatóján is kipróbálhatták
az újraélesztést.
A program csakúgy, mint minden évben, idén
is számos aktivitással népszerűsíti a témát, többek között sajtópályázatot
hirdet, elindítja a már hagyományos edukációs roadshowját, erős facebook-os
jelenléttel támogatva rendezi meg a mentőállomások versenyét, valamint a www.segitsokosan.hu weboldalon
tájékoztatja az érdeklődőket a program aktualitásairól.
A Segíts okosan! program aktivitásai
2011-ben:
Folytatódik a mentőállomások munkáját
bemutató, és őket közvetlenül támogató Mentőállomások
versenye, amelyben idén a www.segitsokosan.hu
weboldal mellett a Facebook-on is lehet szavazni a csoporthoz való csatlakozás
után, vagy sms-ben a nem emeltdíjas +36-20/552-4557 telefonszámon. A határidő
zárását követően a nyolc, csoportonként legtöbb szavazatot összegyűjtő
mentőállomás részesül a vállalat által erre a célra elkülönített, egyenként
negyed millió forintos különdíjból, melyet az állomás fejlesztésére,
korszerűsítésre fordíthat.
A tavalyi évhez hasonlóan megrendezésre
kerül a „Segíts okosan!” program roadshow-ja,
amely öt kiemelt helyszínen, a Tesco hipermarketekben – Budapesten, Budaörsön,
Debrecenben, Szegeden és Székesfehérváron – egész napos programokkal, életmentő
bemutatókkal, életmentéssel kapcsolatos tanácsadással, OMSZ kiállítással, és
garantált ajándékokkal várja az érdeklődőket.
2011-ben újításként a Facebook-on keresztül is mód lesz a segítségnyújtásra. Azok, akik
lájkolják a program Facebook oldalát, 50 forinttal támogatják a programot,
további játékok kipróbálásával – amellett, hogy bővíthetik életmentési
ismereteiket – további 50 forintot gyűjthetnek kedvenc mentőállomásuk számára.
Az Unilever sajtópályázatot is hirdet a Segíts okosan! programmal kapcsolatban.
A kategóriánként 200.000 Ft díjazású pályázat témája a mentők sokoldalú
feladatainak és áldozatos munkájának bemutatása, valamint a defibrillátorok
fontosságának, szerepének hangsúlyozása.
A „Segíts okosan!” program további
részletei, illetve az akcióban meghirdetett termékek és az árusítóhelyek
listája, valamint a mentőállomások versenye és a roadshow időpontjai és
helyszínei a www.segitsokosan.hu
weboldalon megtalálhatóak. Hírforrás és fotó: Kovács Margit Consultant- Hill and Knowlton Hungary Ltd.
|