English version
Adózás, helyi adók

Állatbarát

Állatorvosok

Állattartás

Balaton

Belföld

Bemutatjuk

Beruházás

Borturisztika, borturizmus

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Egyházak

Elektronikus ügyintézés

Életmód

Érdekességek

Események

EU információk

Felhívás

Felmérések

Fiatalok

Foglalkozás egészségügy

Foglalkoztatás

Gasztronómia

Gyermek és ifjúsági ügyek

Gyermeknevelés

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Honvédség

Humán

Információ

Informatika

Informatika és távközlés

Ingatlan

Innen-onnan

Interjú

Internet / multimédia

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Karácsonyi ünnepségek

Katasztrófavédelem

KDNP

Képviselők hírei

Kézilabda

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kosárlabda

Könyvismertető

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Közvélemény

Kulturális programok

Labdarúgás

Magyar foci

Moziműsor

MSZP

Műsorok

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Olimpia

Önkormányzati választás

Pályázatok

Pedagógia

Piackutatás

Politika, közélet

Portré

Rally

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sajtó

Sakk

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Statisztika

Szabadidő

Szerencsejáték

Szociálpolitika

Társadalom

T-Kisebbségek

Történelem

Tudomány

Tudományos hírek

Tudósítás

TV, rádió

Utazás

Ünnepségek

Vállalkozásfejlesztés

Vallás

Vélemények


ETHEREA
ROLLE, Svájc (2011. március 1.) – Az Infiniti ma mutatja be a Genfi Autószalonon az ETHEREA nevű tanulmányautóját, amely újraértelmezi a kompakt luxusautó fogalmát a fiatalabb vásárlók számára, ugyanakkor bepillantást nyújt az Infiniti európai modellkínálatának jövőjébe, ahol a konvenciókkal szakító, különleges stílusáról ismert márka először jelenik meg a kompakt kategóriában.

„Az ETHEREA a luxus új típusát képviseli” – mondta Toru Saito, az Infiniti alelnöke és globális divíziójának vezetője.

„Olyan fiatalabb vevőknek fejlesztettük ki, akik nem pusztán egy hagyományos luxusautó kisebb változatára vágynak. Ez az autó azoknak való, akik azt szeretnék, hogy autójuk a saját személyiségüket tükrözze, ne pedig azt, kik a szüleik.”

A 4,4 méter hosszú ETHEREA nagyszerűen megtestesíti az Infiniti különleges értékeit (köztük a kompromisszumoktól mentes hibrid technológiát és a maximális vezetési élményt), és újszerű, merész irányból közelíti meg a kompakt prémium kategória kereteit. Szoborszerű formája olyan érzést kelt, mintha egy tömbből faragták volna, dinamikus körvonalai pedig egyetlen jelenlegi modellhez sem hasonlíthatók a kategóriában. 

„Az ETHEREA teljesen más, mint a jelenlegi kompakt luxusautók” – mondta Shiro Nakamura, az Infiniti formatervezési alelnöke. „Éppen ezért tökéletes választás azoknak a vezetőknek, akik nem szeretnének beleolvadni a tömegbe.

„A jövőbeli Infiniti alapmodellek formáját idéző ETHEREA nagyon fontos mérföldkő az Infiniti önmagáról alkotott képének fejlődésében.”

Francois Bancon a vállalat, kutatási és termékfejlesztési vezetője elmondta: „Úgy gondoljuk, hogy a kompakt autók piaca és vevői – különösen Európában – készen állnak egy ilyen autó befogadására. Az ETHEREA nagyszerűen illeszkedik az Infiniti világába, hiszen azt sugározza, hogy tulajdonosa egy olyan innovatív, magabiztos személyiség, aki nem fél letérni a kitaposott ösvényről..”

Kiemelkedő teljesítmény

Az ETHEREA kategóriájában egyedülálló vonzereje abban rejlik, hogy több autó stílusát ötvözi. Megtalálható benne a kupék eleganciája, a szedánok helykínálata, a ferdehátú modellek praktikussága, sőt, egy kicsit még a crossover modellek magas felépítése is. A vezetése pedig - az Infiniti hagyományaihoz hűen - a sportautókat idézi.

Az Infiniti többi modelljéhez hasonlóan a vezetési élmény az ETHEREA tervezése során is kiemelt szerepet kapott. A tanulmányautóban egy erőteljes, mégis kiemelkedően hatékony, saját fejlesztésű hibrid hajtáslánc található, amely a márka első hibrid modelljében, az Infiniti M35h-ban is alkalmazott innovatív, egy villanymotort és két tengelykapcsolót tartalmazó rendszerre épül.

A 2,5 literes, 245 lóerős, kompresszoros feltöltésű, négyhengeres benzinmotor a teljes fordulatszám-tartományban rugalmasan reagál a gázadásra és intenzív gyorsulást garantál. A villanymotor pedig szükség esetén további hajtóerőt biztosít, illetve kis sebességnél csendes haladást tesz lehetővé, zéró károsanyag-kibocsátás mellett. Az autót egy folyamatosan változó áttételű (CVT) típusú sebességváltóval szerelték fel, amely (az Infiniti történetében először) az első kerekeket hajtja.

Az M35h modellhez hasonlóan a hibrid hajtásláncot úgy hangolták, hogy a hibridek többségénél gyakrabban, hosszabb ideig és nagyobb sebességgel legyen képes kizárólag elektromos energiával haladni, így az ETHEREA vezetője nemcsak a zsúfolt városi utcákon, hanem az országutakon is élvezheti a hibrid hajtás előnyeit. Ez pedig maximális hatékonyságot biztosít, még jobban csökkenti a CO2-kibocsátást, miközben csöppet sem csorbítja a vezetés élvezetét.

A független felfüggesztések, a regeneratív fékrendszer és a fejlett „drive-by-wire” típusú elektrohidraulikus kormányzás tovább erősítik a teljesítmény és a tisztaság harmóniáját.

Elegáns profil

A Shiro Nakamura vezetésével japánban megtervezett ETHEREA formája sokkal inkább emlékeztet egy kupéra, mint egy ferdehátú modellre, és megtalálható rajta az Infiniti számos olyan külső jegye, amelyek először az Essence tanulmányautón jelentek meg. Ugyanakkor az ETHEREA elegáns profilja egyáltalán nem ment a praktikus kialakítás rovására. Karcsú megjelenése ellenére az ETHEREA nagy méretű csomagtér-ajtóval rendelkezik.

A saját fejlesztésű technológia tökéletesítésével kialakított hosszú tengelytáv és minimális túlnyúlások garantálják az Infiniti modellekre jellemző kiállást és sportos megjelenést. Motorháztetejét ugyan nem lehetett olyan hosszúra tervezni, mint a hátsókerék-meghajtású Infinitik esetén, kifinomult arányai és általános megjelenése mégis nagyon harmonikus érzést kelt, melyet a különleges, sarló alakú C-oszlop a márkára jellemző dinamizmussal és egyediséggel ruház fel.

A tágas, négyszemélyes utastérben az Infiniti-tulajdonosok által elvárt összes luxus berendezés megtalálható, ráadásul az átlagos kompakt luxusautóknál magasabb csípőpontjának köszönhetően rendkívül könnyű be- és kiszállást tesz lehetővé. Négy szélesre nyíló ajtaja (amelyek közül a hátsó kettő hátsó csuklóponttal rendelkezik) valamint B-oszlop nélküli kialakítása különleges térérzetet biztosít.

A tervezők az Infiniti jól ismert formanyelvének továbbfejlesztésével igyekeztek megfelelni a tanulmányautóval kapcsolatos célkitűzéseknek. Fényszórói például minden eddiginél egyértelműbben meghatározzák az Infiniti „arcát”. Rafináltan ívelt lámpáiban sarló alakú LED-ekből kialakított nappali menetfények találhatók. A tervek szerint az új lámpatestek bekerülnek az Infiniti jellegzetes stílusjegyei közé.

A karosszéria és az utastér egyéb elemei is jelentős hatással lesznek a későbbi sorozatgyártású modellek megjelenésére” – mondta Shiro Nakamura.

AZ ETHEREA RÉSZLETES BEMUTATÁSA

Giichi Endo projekt vezető és külső formatervező szerint az ETHEREA röviden úgy jellemezhető, mint „egy négyajtós kupé egy ötajtós modellnek megfelelő praktikus kialakítással – egy ferdehátú, amely nem úgy néz ki, mint egy hagyományos ferdehátú.” A tervezők kiemelt figyelmet szenteltek az új elsőkerék-meghajtású elrendezésnek, amely merőben eltér az Infinitinél eddig használt, hátsókerék-meghajtású FM padlólemeztől. A fejlesztés során lényeges cél volt, hogy az új padlólemez az Infinitinél megszokott „csábító csillogás” mellett tágas belső kialakítást tegyen lehetővé, ami különösen fontos a 4,4 méteres méretosztályban.

A szélesre nyíló ajtók (amelyek közül a hátsó kettő hátsó csuklóponttal rendelkezik), valamint a B-oszlop nélküli karosszéria jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy az utastér a lehető legszellősebb és legotthonosabb érzetet keltse. A beszállást az autó magassága is megkönnyíti. Bár az ETHEREA nem crossover, vezető oldali csípőpontja magasabb, mint az átlagos kompakt autóké, így az Infinitikre (különösen például az FX modellre) jellemző könnyű beszállást és magas vezetői helyzetet biztosít. A tervezők ezt a kissé megemelt karosszériát „lift-up” típusnak nevezték el.

Az ETHEREA orr-része határozott masszivitást sugároz. A magasan futó motorháztetőt mélyre nyúló hűtőrács egészíti ki, amely első pillantásra felidézi az Infiniti család többi tagjának megjelenését. A hűtőrácson az Infiniti jól ismert kettős ívű formájának megújult változata köszön vissza: az áttetsző és megvilágított rácsozat egyszerre funkcionális és művészi.

Shiro Nakamura szerint az autó profilja azt sugallja, mintha a karosszériát egyetlen tömbből faragták volna – ez pedig merőben eltér a kompakt luxuskategória többi szereplőjétől.

Nakamura számára ugyanakkor a dizájn legfontosabb eleme az A-oszlop alsó része, amely – elmondása szerint – az egyik legbonyolultabb és legnagyobb odafigyelést igénylő terület az autók formatervezői számára. Az ETHEREA karosszériájára pillantva ez a terület egyetlen más autóval sem hasonlítható össze – kivéve persze az Essence tanulmányautót, amely ebben az esetben is ihletet nyújtott a tervezőknek. A különleges megoldásban kiemelkedő szerepe van az egészben az A-oszlopig húzódó első sárvédőnek, amely szoborszerűvé varázsolja a különböző síkok találkozását. A jó kilátásról az oszlopban található kis, négyzet alakú ablak gondoskodik. Mindez rendkívül modern és innovatív megjelenést biztosít, amely energiával tölti fel az autó egészét.

Kényelem és térkínálat

Az elsőkerék-meghajtású padlólemez nemcsak a külső megjelenés területén nyújt új lehetőségeket az Infiniti tervezői számára, hanem az utastér kialakítását is merész és újszerű megvilágításba helyezi. Sík padlójának és hívogató térérzetének köszönhetően az ETHEREA belső tere nagyszerűen ötvözi a kényelmet és a tágasságot az Infiniti vásárlói által elvárt luxussal és kidolgozási minőséggel. Francois Bancon szerint: „Az ember pontosan így képzeli el élete első, prémium kategóriás luxusautóját.”

A B-oszlop nélküli kialakítás és az egymással szemben nyíló ajtók nagyszerűen feltárják az utasteret, és könnyű beszállást, valamint kiemelkedően jó térérzetet biztosítanak. A váltóalagút nélküli, sík padlónak köszönhetően az ETHEREA utastere a belső tér teljes hosszában szellős marad, hiszen a négy ülés között csak egy keskeny és elegáns konzol fut végig, amelyen a kartámaszok és a külső kezelőszervek találhatók.

Az Infiniti hagyományaihoz hűen a vezető sportos pozícióban foglalhat helyet.  Bár a kezelőszervek elrendezését a vezető köré összpontosították, az utasok sincsenek kizárva az élményből. Végre egy tanulmányautó, amelyben mindenki élvezheti a luxust és a sportos kialakítást.  Ezt a célt szolgálja például a műszerfal közepén lévő két kijelző, amelyek éppolyan jól láthatók a vezető, mint az első utasok számára,. Az alsó, keskenyebb, érintőképernyős kijelző a különböző funkciók (pl. a klímaberendezés és a szórakoztató rendszer) vezérlésére szolgál, míg a távolabbi kijelzőn kizárólag a szükséges információk láthatók.

Minőségi kidolgozás

A műszerfalon lévő műszereket a tervezők a „hamon” japán szóval jellemezték. Maga a kifejezés a vízen fodrozódó hullámokra utal, amelyek sugárirányban futnak kifelé, amikor beleejtünk egy kavicsot a tóba. A műszereket ugyanígy, a központi fordulatszámmérő körül, belülről kifelé haladva rendezték el.   Elegáns, ugyanakkor rendkívül ergonomikus megoldás.

Az Infiniti hagyományaihoz híven az ETHEREA belső terében is a formák és az anyagok harmóniája dominál.  Az ETHEREA modellben debütáló különlegességek közé tartozik a Kumihimo (az ülések csíkozása, amelynek mintáját a kimonók ihlették) és az Inuyarai (az ajtók belső oldalán végigfutó, feltűnő függőleges csíkok).  Az ETHEREA belső terében mutatkozik be az Infiniti legújabb díszítő betétje, a pergamen papírra (japánul Washira) emlékeztető anyag. Az új felület a Kasane-Washi elnevezést kapta, és a papír új rétegezési módjára utal, amely kihangsúlyozza az anyag textúráját. Az ETHEREA kidolgozása során a mérnökök a japán kultúrából merítettek, amelynek elemeit az élenjáró technológiák figyelembe vételével értelmezték újra.

Következtetés

Az Infiniti jövőbeni alapmodelljét megtestesítő ETHEREA áttöri a jelenlegi piaci szegmensek határait, és jól reprezentálja, hogy az Infiniti (a vállalatszövetségen belüli partnerei segítségével) nagyon is komolyan gondolja, hogy versenybe száll az európai kompakt luxuskategóriában.

Francois Bancon szerint: „Az ETHEREA nem egy forradalom, hanem egy újraértelmezés eredménye – egy autó azoknak a vevőknek, akik számára a luxus nem a megszokott sztereotípiákat jelenti. Az ETHEREA egyébként sem egy sztereotípia. Egyfajta átmenet, amely nehezen kategorizálható bárhová. Az egyéniség és a személyiség kifejező eszköze. Új értékeket vonultat fel, miközben magában hordozza a márka jelenlegi erényeit is."

„Erre az autóra minden eddiginél jobban igaz, hogy nem egy újabb, megszokott versenyző  a kompakt luxusautók mezőnyében.” 

Hírforrás és fotó: Klein Péter-Just Creative

Publikálta
null