Budaörs, 2011.március 5. – Farkasházi
Réka, Jaksity Kata és a Back to Black zenekar frontembere, Bebe is
támogatják a mentők munkáját segítő nagyszabású kampányt, a Segíts okosan!-t,
amelynek célja, hogy a hazai utakon futó mentőautók mindegyikét
defibrillátorral lássa el, illetve bővítse az emberek életmentéssel kapcsolatos
ismereteit.
A február 10-től március 31-ig tartó program részeként
megrendezésre kerülő 5 állomásos roadshow március 5-i, budaörsi állomásán a
hírességek Győrfi Pállal, az Országos
Mentőszolgálat kommunikációs és pr igazgatójával közösen mutatták be az
érdeklődőknek az életmentés alapismereteit a Tesco áruházban.
Az immár hagyománnyá
vált „Segíts okosan!” programot első
alkalommal 2009-ben hirdette meg az Unilever Magyarország Kft. azzal a céllal,
hogy támogassa az Országos Mentőszolgálat munkáját, felszerelje az összes
mentőautót életmentő defibrillátor készülékkel, és gazdagítsa az emberek
életmentési ismereteit. Ennek érdekében, évről-évre az ország számos pontjára
ellátogat, idén először pedig sajtópályázat meghirdetésével, valamint erős Facebook jelenléttel támogatva rendezi meg a szintén hagyománnyá vált mentőállomások
versenyét. A mentőállomásokra egy nem-emeltdíjas sms számon, valamint a program
weboldalán és a facebook oldalán is lehet szavazni. A facebook-os jelenlét
sikerét mutatja, hogy az oldal február 11-ei indulása óta több mint 43.000 rajongót gyűjtött.
A program egyik
fontos részét képezi az 5 állomásos, egész napos roadshow, amelyből egy
alkalommal az OMSZ munkatársai a munkájuk egyik legfontosabb elemét, az
életmentés tudnivalóit a kampány sztárnagyköveteivel együtt mutatták be a
látogatóknak, akik vásárlásukkal 2011.
február 11. – március 31. között maguk is támogatni tudják a programot.
Minden, a kampányban résztvevő termék megvásárlásából 1-1 Ft-ot az OMSZ javára ír az Unilever. 2009 óta ezekből az 1 Ft-okból összesen
86 millió forint gyűlt össze, amelyből
140 db defibrillátor készüléket vásárolt
az Országos Mentőszolgálat.
A Segíts okosan!
program idei legfőbb célkitűzése, hogy a hazai utakon futó mentőautók
mindegyikében legyen defibrillátor.
„A kampány során összegyűlt pénzből
defibrillátorokat tudunk vásárolni, így reményeink szerint a hazai utakon futó
mentőautók mindegyikét felszerelhetjük életmentő defibrillátor készülékkel.
Komoly és jelentős segítség ez nemcsak a mentők, de az egész társadalom számára” – mondta el a programról Győrfi Pál, az Országos
Mentőszolgálat kommunikációs és pr igazgatója.
Március 5-én 8:00-tól 20:00-ig a budaörsi Tesco hipermarket
adott otthont az életmentő bemutatókkal, életmentéssel kapcsolatos
tanácsadással, nyereményjátékokkal és gyermekek részére tartandó különleges
fotózással egybekötött egész napos programoknak, ahol az érdeklődőket a program
sztárjai, valamint értékes ajándékok is várták. A kampány következő állomása a szegedi
Tesco hipermarket, amely 2011. március 12-én várja az érdeklődőket.
„Az emberi élet törékenysége, az idő értéke talán sehol nem annyira
kézzel fogható, mint egy száguldó mentőautóban. Azt hiszem nem kell magyarázni
annak fontosságát, hogy ezek a mentőautók a lehető legjobb, legkorszerűbb
felszerelésekkel legyenek ellátva. A defibrillátorok, melyeket ennek a
kampánynak a kapcsán kap a mentőszolgálat biztos vagyok benne, hogy sok esetben
fognak esélyt adni édesapáknak, hogy hazatérjenek családjukhoz, súlyos
betegeknek, hogy eljussanak az életmentő beavatkozásokig a kórházakba. ÉS talán
még ennél is fontosabb az a kezdeményezés, hogy mindannyian legyünk tisztában
az alapvető segítségnyújtás szabályaival. Én édesanyaként a gyermekeimnek is
szeretném megtanítani, mert fontos, hogy vészhelyzetben jól tudjanak, tudjunk
reagálni - mesél a program
fontosságáról Farkasházi Réka. Hírforrás és fotó: Kovács Margit consultant- Hill&Knowlton Hungary Ltd.
|