Turán Frigyes és Zsiros Gábor nagy dobásra készül.
Azután, hogy tavaly a sorozat történetében első magyar párosként pontot
szerzett a rali-világbajnokságon, most nem kisebb feladatra vállalkozik, mint
hogy komplett sorozatot teljesítsen – hét versenyen áll rajthoz a
világbajnokság S2000-es kategóriájában (SWRC).
Talán sokan még
emlékeznek rá, hogy a Synergon Turán Motorsport kettőse a tavalyi Katalán-ralit
a gyári Ford-csapat egyik autójával teljesítette, s bár az „Év bukása” lett a
vége, a részeredmények meggyőzték a fordosokat, úgyhogy segítettek a
folytatásban.
„A katalán futamnak
abszolút pozitív fogadtatása volt a Ford-csapaton belül, azt mondták, jobb,
hogy a hetedik helyről kiestünk, mintha a huszadik körül kullogtunk volna.
Malcolm Wilson csapatfőnök már akkor felajánlotta, segít nekünk a folytatásban.
Az idei World Rally Car azonban vadonatúj, két és fél év fejlesztése van benne,
úgyhogy számunkra megfizethetetlen. Ezért döntöttünk az anyagilag elérhetőbb
S2000-es mellett, amellyel szintén óriási kihívás lesz versenyezni. Még el sem
hisszük, hogy sikerült, de a hét végén leadtuk a nevezésünket a sorozatra,
úgyhogy most már lassan kezd realitássá válni” – mondta Turán Frici, aki így
egy Ford Fiesta S2000-essel száguld az idén, amelyet Markko Martin csapata
üzemeltet. Emlékeznek még az észt versenyzőre? A rali-rajongók biztosan, hiszen
Martin nemrég még állandó pontszerzője volt a világbajnoki futamoknak, s
állandó gyári pilótája a mezőnynek.
Frici és
navigátora, Zsiros Gabi pedig már ki is próbálta az autót – Észtországban,
Tallinban, mínusz 29 fokban, hófalak között, egy kifejezetten tesztre
kialakított szinkronpályán.
„Rettenetesen
izgalmas volt a teszt, hiszen minden újdonság volt számomra: S2000-es autót sem
vezettem még, hóban meg aztán pláne. De már az első kilométertől kezdve nagyon
szimpatikus volt számomra a Fiesta, az utolsó tíz kilométerre pedig Markko
beült mellém, ami nagyon nagy élmény volt. Ráadásul az is kiderült, hogy
csapattársammal, Ott Tanakkal nagyon hasonló a vezetési stílusunk, mert az ő
beállításai abszolút megfeleltek nekem. Ez segít majd a közös munkában” –
mondta Turán Frici, aki Zsiros Gabival együtt komoly fizikai felkészüléssel
alapoz az új szezonra, amelyben a hétből mindössze két helyszínt ismer (a
francia és a katalán futam pályáit), úgyhogy jó néhány izgalmas kaland vár rá.
S hogy mi kellett
ahhoz, hogy az újabb álom valósággá válhasson a Turán - Zsiros kettős számára?
Nyilvánvalóan
sok-sok háttérmunka.
„Vannak új
támogatóink, s hamarosan be is mutatjuk őket, amikor leleplezzük a
versenyautónkat” – mondta Eiles Tibor csapatfőnök, aki az esélyekről és a
célkitűzésekről is beszélt: „Frici a teszten remekül alkalmazkodott az
S2000-eshez, s mivel megkapja a gyári beállításokat, valamint a gyári Ford-csapat
egyik mérnöke segíti a munkáját, az a cél, hogy párosunk jó eredményeket érjen
el. Bár nem lesz könnyű, hiszen a mezőny erősebb, mint valaha. De ettől talán
csak még szebb és izgalmasabb az egész. A rajongóktól pedig azt kérem,
csatlakozzanak a Turán Motorsporthoz a facebook-on,
s kövessék a hivatalos weboldalt is! Hiszen minden egyes kattintással jelzik a
csapatnak, hogy szurkolnak nekik itthonról, ez nagyon sokat jelent a versenyzőpárosnak. ”
A nagy kaland Turán
Friciék számára az április közepén tartandó Jordán-ralin kezdődik...
Versenyprogram:
1. 2011. április 14-16. Jordánia
2. 2011. május 5-8. Olaszország
3. 2011. június 16-19. Görögország
4. 2011. július 28-31. Finnország
5. 2011. augusztus 18-21. Németország
6. 2011. szeptember 29 – október 2.
Franciaország
7. 2011. október 20-23. Spanyolország Hírforrás és fotó: Klein Péter- Just Creative
|