Pantomim, látványos kísérletek, interaktív
workshop, gazdaságpolitikai kerekasztal beszélgetés és további érdekes
programok színesítették az Akadémiai Kiadó programját az idei Könyvfesztiválon,
ahol a Kiadó a már meglévő és 16 új kiadvánnyal illetve izgalmas szemléltető előadásokkal
képviseltette magát.
Tanácsok a sikeres angol nyelvvizsgához és
érettségihez
Az előadások sora az angol nyelvvizsgázóknak és
érettségizőknek szóló bemutatóval kezdődött, ahol a látogatók megismerkedhettek
a Kiadó angol nyelvű könyveivel és szótáraival, továbbá hasznos tanácsokat kaphattak
a nyelvvizsgához. A kiadó Bluebird Reader’s Academy című sorozata is
bemutatásra került, amely magyar irodalmi művek rövidített változatát tartalmazza,
átfogó szószedettel és szövegértési feladatokkal. Emellett az érdeklődök
először találkozhattak a fesztiválon a Szóbeli feladatok angol alapfokú
nyelvvizsgára című kiadvánnyal, amely biztos siker a nyelvvizsgák bármely
típusához.
Muraközy László (szerk.) 20 év múlva - vissza a jövőbe - könyvbemutató
Az Akadémiai
Kiadó Gazdaságpolitikai kerekasztal könyvsorozatának negyedik tagját telt ház
előtt mutatták be. A 20 év múlva – vissza a jövőbe című kötetet Kovács Árpád, a
Közgazdasági Társaság elnöke és Magas István, a Budapesti Corvinus Egyetem
professzora méltatta. A kötet főszerkesztője Muraközy László, a Debreceni
Egyetem oktatója, a kötet szerzői Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke,
Csaba László akadémikus, Török Ádám akadémikus, Benczes István, a Budapesti
Corvinus Egyetem egyetemi docense és Csuka Gyöngyi,
az MTA-PE Regionális Innovációs és Fejlődéstani Hálózati Kutatócsoportjának
tudományos segédmunkatársa mindannyian megjelentek a nagy érdeklődésre számot
tartó eseményen, akik a kötet bemutatása során az elmúlt két évtized
gazdaságpolitikai tanulságairól és a jövőbe mutató kezdeményezések
elengedhetetlen alapjairól adtak átfogó képet.
Izsó Lajos - Becker György (szerk.): Termékélmény - interaktív könyvbemutató
A
gazdaságpolitikai eseménnyel egy napon mutatta be a Kiadó a magyar
szakkönyv-piac egyik legizgalmasabb csemegéjét, a Termékélményt, amelyet Izsó Lajos, a Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetem egyetemi tanára, és Becker
György pszichológus, az MKB Bank Zrt. marketing és
kommunikációs területéért felelős ügyvezető igazgatója jegyez. A kötet további
szerzői Hámornik Balázs pszichológus és Lógó Emma
tanársegéd, a BME Ergonómia és Pszichológia Tanszékének munkatársai, szintén
részt vettek a könyvbemutatón.
A mű bemutatása
önmagában is termékélmény volt: a szerzők azon túl, hogy megosztották a
közönséggel saját élményeiket, szemléltették kedvenc, ámde annál
"haszontalanabb" tárgyaikat és irracionális döntéseiket is, amelyet
egy pantomim-előadó illusztrált. A bemutató második részében a közönség saját
tapasztalatokat szerezhetett egyes tárgyak és szoftverek élmény centrikus
megoldásairól – s meggyőződhetett arról is, amit a szerzők is rögzítettek a
kötet előszavában: „bár sokszor azt
gondoljuk, racionális lények vagyunk, és racionális döntéseket hozunk, be kell
látnunk, hogy ez az állítás sok esetben nem állja meg a helyét.”
A kötet számos
példával és esettel mutatja be az érdeklődő olvasóknak a gyakran irracionális
döntéseik okát és a tárgyakhoz, szolgáltatásokhoz való kötődéseink lélektani
hátterét.
Ehető
laboratóriumi kísérletek - A kiadó Konyhatudomány sorozatának bemutatója
A Konyhatudomány sorozat legújabb kötetének, a Hervé
This Molekuláris gasztronómia A-tól Z-ig című könyvének bemutatója zárta a
Kiadó eseménysorozatát. Az eseményt a Csodák Palotája előadójának látványos
programja színesítette. „Ehető laboratóriumi” kísérleteknek lehettek részesei
az előadáson résztvevők, akik többek között arra a kérdésre kaphattak választ,
hogyan készíthetünk lávalámpát olajból, vízből és pezsgőtablettából, de az is
kiderült, hogy a folyékony nitrogén segítségével hogyan varázsolhatnak tükörtojást
az asztalra, vagy éppen milyen folyamatok zajlanak le az összetevők között majonézkészítés
közben.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ilyen nagy
létszámú közönség képviseltette magát a 4 napos könyvünnep alatt az Akadémiai Könyvkiadó
programjain. Jó volt látni az érdeklődést, néha a rácsodálkozást, vagy éppen az
örömöt, ahogy az olvasók felfedezték a kínált könyveket, újdonságokat” -
mondta Kovács Ágnes az Akadémiai Kiadó értékesítési és marketing managere. Hírforrás és fotó: Kelemen Ildikó- www.redlemon.hu
|