A
Bayer és az UNEP (az ENSZ Környezetvédelmi Programja) idén immár nyolcadik
alkalommal hirdeti meg közös fotópályázatát, melynek központi témaköre a
klímaváltozás.
A
Bayer Klímavédelmi Fotópályázat az elmúlt idők során az egyik legnagyobb értékű
fotópályázattá nőtte ki magát Magyarországon, amit a nyertes természetfotósok
büszkén írnak be referenciáik közé. Évente növekvő számú résztvevő jelentkezik
mind a profi, mind a hobbi és a junior fotós kategóriában. Magyarországon először ráadásul - az okostelefonok számának
jelentős növekedése, valamint az egyre fejlettebb beépített kamerákkal való
alkotás népszerűségét elismerve - mobiltelefonos
és 3D kategóriában is lehet nevezni.
A
fotópályázat kettős célt szolgál a vállalat számára: egyfelől lehetőséget
teremt a tehetséges magyar fotósok bemutatkozására, másfelől eszköz, ami a
fotókon keresztül hívja fel a figyelmet a természet szépségére, érzékenységére,
valamint az emberi tevékenység pozitív és negatív hatásaira.
2011.
az erdő éve, így az "Élet az erdőben" témakörben várják az
alkotásokat, május 9-től. Az idei évben is úgy alakították ki a pályázatot,
hogy a képeket kizárólag online formában lehessen feltölteni, ezáltal is
kerülve a túlzó papírhasználatot. A nevezés természetesen ingyenes.
A
hagyományokhoz híven a Bayert idén is Klímanagykövetek segítik a pályázat és a
klímavédelem népszerűsítésében. Az idei év klímanagykövetei: Dr. Juhász Árpád geológus
és Máté Bence természetfotós. Árpi bácsi nélkül talán már el sem indulhatna a
pályázat, hiszen ő a pályázat örökös védnöke, de valószínűleg a tehetséges
fiatal fotós neve sem ismeretlen a nagyközönség előtt. Bence, a „láthatatlan
természetfotós" a korábbi években, mint versenyző vált ismertté. Neves
hazai elismerései mellett a rangos nemzetközi díjakat is sorra nyeri. A
szervezők ezért úgy érezték, itt az idő, hogy már mint szakember és a zsűri
tagja vegyen részt a legkifejezőbb képek megtalálásában.
„A Bayer a világon az első, aki vállalatként
tett lépéseket az éghajlat megóvására alkalmas legkorszerűbb technológiák,
alternatív energiaforrások kidolgozása és azok gyakorlati alkalmazhatósága
terén. A vállalat jelmondata: „Bayer – Tudomány a jobb életért.” Ez az
állásfoglalás is azt mutatja, hogy a Bayer nagyon fontosnak tartja a társadalmi
szerepvállalást, és egyfajta klímavédelmi példa felállítását. Ezért folyamatos
kutatásokat végez az újabb és újabb megoldások kidolgozására, amelyek
segítségével képesek lehetünk a jövőben felmerülő kihívásokkal is szembenézni.”
– nyilatkozta Gerhard Waltl, a Bayer Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Július
elején, a kiállítás budapesti megnyitójával egy időben az ország több
nagyvárosában valósul meg izgalmas virtuális tárlat a legjobb képekből. A
virtuális kiállítással a Bayer az innováció és fejlődés fontosságára szeretné
felhívni a figyelmet, melyre maga is nagy hangsúlyt fektet, és amely egy
lehetséges eszköz Földünk megóvásában. Hírforrás, fotó és logo: Rózsár Lilian Senior PR Manager-Republic Group
|